Redigera bort nummerplåt?

petterekman

Adrenalinberoende!
Gick med
23 Aug 2003
Hoj
Trampcykel.
En enkel fråga till er som är duktiga på Photoshop:
Hur gör ni när ni ska redigera bort nummerplåten?

Jag har under den senaste tiden provat lite olika varianter, och den jag kör just nu är:
Använd Polygonal Lasso Tool för att grovt markera nummerplåten.
Image-Adjustments-Levels och sedan fippla runt lite med Output Levels, kör just nu på 200 och 200, för att det är enkelt att snabbt mata in. :tungan

Men, som sagt, hur gör ni som är kungar på PS? Snabba och enkla sätt för ett snyggt och bra resultat?

Lägger in en exempelbild också, på min underbara King Cab. :yoparty

Bifogat

• DSC_2988 copy.jpg
    DSC_2988 copy.jpg
    158.5 KB · Visningar: 189
En fråga bara

Varför gör man så i annonserna?????

jag menar om jag nu vill veta var bilen står för att sno den så är det ju bara att åka och titta först.
Och jag vill ju vet lite fakta om bilen,,skulder,besiktning osv,, sånt man får fram genom reg nr

En fråga bara

Varför gör man så i annonserna?????

Man kanske inte vill skylta med sin nummerplåt hursomhelst?
Om du nu är så pass intresserad av ett fordon att du vill veta om skulder, besiktning o. dyl. så är det väl inte så svårt att ringa/maila annonsören och fråga vilket registernr. det är?

Dessutom gör jag alltid det när jag postar bilder någonstans. Har du något vettigt argument MOT att vi gör så?

använda suddverktyget?

Tycker jag varken är snabbare eller enklare. Dessutom tycker jag inte det blir lika snyggt.

Någon som har några vettiga förslag?

Last edited:
Använder bara verktyget (I) Eyedropper tool och tar den vita färgen på regskylten och sen målar jag över tecknen med den färgen.

Jag brukar använda "gör flytande". Går fort att göra och blir lite tribaleffekt över det.

xktzf5.jpg

Om det behövs suddar jag, men som andra säger tycker jag man ska ha det kvar.
Själv hoppar jag över de flesta objekt som inte har regplåt om de inte är VÄLDIGT intressanta

Jag använder eyedropper (i) för att plocka nyansen från plåten och sedan
snabbval (w) för att markera .. sedan pensel (b) för att måla med den plockade färgen .. pensel större än markeringen så är det bara ett klick :)

Men man kan ju göra lite som man vill

Jag kan tycka att det är okej att sudda om man tar kort på 2 bilar som står och värmer mitt på en motorväg på kvällen, men för en blocketannons ser jag ingen anledning till att redigera bort..

:tummenupp
Låt mig gissa ditt reg.nr: CSO515

Doubt it.

Fordonsidentifikation
Regnr: CSO515
Fabrikat: IVECO 35.10 EDC
Färg: Flerfärgad Fordonsslag: LB
Fordonsår: 1996 Fordonsslagsklass:
Chassinummer: C3570005108955
Typgodkännandenummer:
Typgodkännandedatum:
Senaste EU-regbevis del 2: 2004-09-02
Handelsbeteckning:
Upplysningar:

Ägare/Brukare
Namn: VÄRMDÖ SCHAKTMASKINER AB
Adress: GALGBACKEN 2
Postnr: 176 77 Förvärvsdatum: 2004-09-01

Försäkringsuppgifter
Försäkringsbolag: Trygg-Hansa
Försäkringsdatum: 2004-09-01

Fordonsdata
Fordonsstatus: Avställd (2007-11-26)

Man kanske inte vill skylta med sin nummerplåt hursomhelst?
Om du nu är så pass intresserad av ett fordon att du vill veta om skulder, besiktning o. dyl. så är det väl inte så svårt att ringa/maila annonsören och fråga vilket registernr. det är?

Dessutom gör jag alltid det när jag postar bilder någon stans. Har du något vettigt argument MOT att vi gör så?

Tycker jag varken är snabbare eller enklare. Dessutom tycker jag inte det blir lika snyggt.

Någon som har några vettiga förslag?
Nej inta alls,var och en gör som vill,,jag bara undrade om det va för stöld risken och som nån skrev så är även jag så att man kanske hoppar över om det inte finns

Svanberg91: Gissa på :) Det du skrev var inte ens nära. Man kan ju alltid skruva på det mer än jag gjort på bilden och då inte göra det flytande/snurra åt samma håll utan dra musen över skylten lite huller om buller :) Om ni förstår :S

Gör inte som pedofilen som använde photoshops virvelverktyg o sen la upp bilder på sig själv på nätet. Var tydligen inte så svårt för FBI att vrida tillbaka bilden :näsblod

Artikel

mp_main_wide_Christopher_P_Neil.jpg

Back