Reclaim the depå - Sviestad 29/5

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Senare...
Helgen 29-30/5 är det SM-deltävling i roadracing på Sviestad (Linköping), och funderingar på att ordna någon typ av fest finns också. Tänkte med denna tråd kolla av intresset hos SH-folket för ett sådant arrangemang.

Inget avancerat planeras, men öltält och band kommer finnas. Inträdet är gratis, så det enda man behöver betala är drickat. Dock kommer det säljas rabatterade entrébiljetter till söndagens tävlingar via Sporthoj.com, så givetvis ska ni se på tävlingarna också.

Det kommer finnas plats för ungefär 100 pers i tältet, men ingen föranmälan behövs. Kommer man inte in i tältet med en gång så finns det en hel depå att mingla i under tiden.

Det som är det stora problemet för ditresta som enbart vill gå på fest och mingla med RR-folk är boende. Det finns tyvärr inga stugbyar i direkt anslutning till Sviestad, men däremot finns det Scandic Hotell inne i stan, och det är egentligen det som tråden gäller.

Finns det intresse för att ordna rabatt på Scandic, och även grupptransport medelst buss eller höskrinda, vid den tidpunkt då depån skall vara tyst? Några exakta prisuppgifter kan inte ges ännu, så det får vi återkomma med om intresse finnes.

Förslag, idéer och kommentarer mottages tacksamt i denna tråd eller via PM.

Så, spamma på. Vill ni festa med RR-eliten? :fyllisar

Last edited:
Jag kommer snart att erbjuda rabatterade biljetter till SM på Linköping! 80kr istället för 100kr. Kommer upp här på SH efter att Anderstorp gått av stapeln!

Hotält funkar väl bra i slutet av Maj, vi sover i depån där det är action :tummenupp

Tälta på Sviestad i maj suger späck. Jag gjorde det 2002, och har aldrig varit så nära döden. SATAN, vad kallt det var!

Mattias skrev:
Tälta på Sviestad i maj suger späck. Jag gjorde det 2002, och har aldrig varit så nära döden. SATAN, vad kallt det var!

Klena storstadsungar! Riktig sovsäck eller varför inte ett dåligt fruntimmer att hålla värmen med?

McB skrev:
Varför ett dåligt när man kan få ett bra?

Ligger man och fryser mitt i natta är man inte kräsen. Detta med dåliga fruntimmer enades en tropp med flygmekar om under en övernattning ute i smällkalla skogen. Inte fan hade man varit kräsen med att kräva bra fruntimmer när man ligger och fryser under en regnskydd stor som ett litet badlakan. Fryser man så fryser man... Kräsen kan man vara när man ska gifta sig.

Chrille skrev:
Ligger man och fryser mitt i natta är man inte kräsen. Detta med dåliga fruntimmer enades en en tropp med flygmekar om under en övernattning ute i smällkalla skogen. Inte fan hade man varit kräsen med att kräva bra fruntimmer i ett sånt läge. Fryser man så fryser man... Kräsen kan man vara när man ska gifta sig.

Du har en poäng där, men jag föredrar ändå ett bra exemplar, när jag vet att jag har ett nära till hands.

McB skrev:
Du har en poäng där, men jag föredrar ändå ett bra exemplar, när jag vet att jag har ett nära till hands.

Naturligtvis. Inte fan äter man sallad om det finns pizza.

åter till tråden så är det alltid kul med SH/RR-folk och jag är ju ändå där och flaggar av er ;)

I'll Be there

/oXydex

Jag lovar att du slipper stå ensam vid posteringen den helgen!!! Tyckte riktigt synd om dig när jag körde förbi i ambulansen gång på gång!!

/HW

HW skrev:
Jag lovar att du slipper stå ensam vid posteringen den helgen!!! Tyckte riktigt synd om dig när jag körde förbi i ambulansen gång på gång!!
/HW

Jaså det var du, men du stannade aldrig o hälsade..? :tungan
Det var helt lungt o stå själv, men lite nojjigt när man inte riktigt fått kläm på grejerna. Men det gick ju bra när grabbarna vurpade där. Bör man springa över banan under pågående rejs eller ska man vänta o hoppas dom flaggar av?
Jag vet ju inte mycket om vad man bör göra o inte.

Det planeras en funktionärskurs innan SM:et. du kanske skulle anmäla ditt intresse till den... mycket nyttigt!

Edit: Stanna och hälsa? Jag hade fullt upp med att hämta folk som inte kunde köra hoj!!!

/HW

Står det på LMS hemsida eller?

Skojar ju bara med dig.. får hälsa nästa gång, om folk vurpar mindre då vill säga :va

HW skrev:
Det planeras en funktionärskurs innan SM:et. du kanske skulle anmäla ditt intresse till den... mycket nyttigt!
Edit: Stanna och hälsa? Jag hade fullt upp med att hämta folk som inte kunde köra hoj!!!
/HW

McB skrev:
Intresse, någon? Verkar lite tunt, må jag säga.

OM jag inte hade varit i Finland och kört hoj i tre dagar i sträck så hade jag varit på. Men bankörning utomlands kontra tältande på en gräsmatta tillsammans med en massa punkare så får nog tältandet stryka på foten.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman