Receptionist- tjänar hur mycket?

Alicia

Honeybutt
Gick med
27 Sep 2004
Hoj
Triumph Street Triple -10 -såld
Receptionist, någon som har en aning om vad dom tjänar ungefär?

Nog ska du kräva över 18 papp iaf.

Kolla med handels annars (tror jag det är).

Alicia skrev:

Ska du vara "vanlig" receptionist utan några direkt andra ansvarsområden än just välkommna folk och svara i telefon lär du nog hamna runt 15-17 om du inte har lång erfarenhet...

Alicia skrev:

På Polisen har dom ingångslön på 22....

Och på vårt företag 16... (stakars receptionister. :pannkyss ..)

Så det kan va hur som helst....

Ojoj. 18000 är nog väl optimistiskt tyvärr?

Blir du anställd av företaget eller av ett bemanningsföretag?

DaLorD skrev:
På Polisen har dom ingångslön på 22....

Fast hos polisen har de väl en hel del fler "krävande" arbetsuppgifter än vad nån som sitter och ler inanför dörren på ett vanligt tjänsteföretag?!
:va

Nu är jag van vid att arbeta i vården och där har man svårt att ens komma upp i 15 tusen.

Söker jobb uppe i stockholm just nu, tittar på lite allt möjligt.
Eftersom jag har data/medieutbildning i botten plus en väldigt massa erfarenhet av människor plus lite kassavana och kundbetjäning, tänkte jag skulle testa något nytt.

Det svåra är att dom vill att man ska ange löneanspråk. Lite svårt då man aldrig har jobbat inom det.

sätt 17K då så erom schyssta och ger dig 18k för att du ska känna dig glad..

Alicia skrev:
Seriöst, kan dom tjäna så mycket pengar??

Det beror på arbetsuppgifterna också. Hur pass hårda företaget ifråga är när det gäller skalskydd med mera. Vad är det som ingår i receptionistarbetet? Inskrivning av gäster? växel? posthantering? larmer? insläpp gods?Det finns massor man kan göra i receptionen.

18000 är inte alls optimistiskt om man har erfarenhet och om receptionen kräver en del av dig som receptionist. Du glömmer att du kan aldrig gå ifrån din arbetsplats på samma sätt som man kan om man sitter i kontorslandskap. Dessutom finns inga flextider heller. Man måste öppna kl.08.00 orick om det är det som gäller. Du kan inte gå tidigare heller.

Ok Jin Chun skrev:
Det beror på arbetsuppgifterna också. Hur pass hårda företaget ifråga är när det gäller skalskydd med mera. Vad är det som ingår i receptionistarbetet? Inskrivning av gäster? växel? posthantering? larmer? insläpp gods?Det finns massor man kan göra i receptionen.

18000 är inte alls optimistiskt om man har erfarenhet och om receptionen kräver en del av dig som receptionist. Du glömmer att du kan aldrig gå ifrån din arbetsplats på samma sätt som man kan om man sitter i kontorslandskap. Dessutom finns inga flextider heller. Man måste öppna kl.08.00 orick om det är det som gäller. Du kan inte gå tidigare heller.

Man kan ju hoppas att hon slipper sitta själv..

Fy, fan. Inte mer än ca 15K för att jobba inom vården? Alla som jobbar där för pisslöner ska världens respekt! :tummenupp

Det är sjukt dåliga löner, jag som inte har undersköterska utbildning kommer inte ens upp i 15 tusen på en heltidstjänst även fast jag har jobbat i fem år.
Och gör samma sak som undersköterskorna.

Bandido skrev:
Fy, fan. Inte mer än ca 15K för att jobba inom vården? Alla som jobbar där för pisslöner ska världens respekt! :tummenupp

De tjänar dåligt. Vi har inte receptionister men kanslister och de tjänar mindre än oss läkarsekreterare.

Jag hade i slutlön 15800 efter fem år på Sahlgrenska. :huvet men jag jobbade inte i vården för att tjäna pengar utan för att jag tyckte mycket om det jag arbetade med.

Egentligen vill jag läsa till Läkaresekreterare.
Dock är det svårt att hitta utbildningar, finns på högskolan i Örebro men har ingen möjlighet att flytta dit.
Finns också som påbyggnadsutbildning i Upplands Väsby.

Alicia skrev:
Det är sjukt dåliga löner, jag som inte har undersköterska utbildning kommer inte ens upp i 15 tusen på en heltidstjänst även fast jag har jobbat i fem år.
Och gör samma sak som undersköterskorna.

Fy fan! Det blir ju inte ens 10 papp efter skattmasen då ju. Överleva går väl, men går det att leva på det?

*/ ?>
Nyheter
Gotland Ring Bike Week 2026, Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Back