Rd 350!

Forzavale

Sporthojsnörd
Gick med
24 Mar 2009
Hoj
Ja
Jag håller på att bygga om min rd 350, och har gjort en bild i paint för att visa hur det kommer att bli förhoppningsvis! Kom gärna med kommentarer.

Bifogat

• rd350..jpg
    rd350..jpg
    91.2 KB · Visningar: 356
just nu håller jag på att sätta ihop den, har lackat ram och motor. Men när jag köpte den var den riktigt risig...

Framhjulet sear väldigt stort ut på bilden.
Ska du ha allt original utom plast?

Får du till den där får du fem Puckar !
Dock tycker jag att du får hitta en annan lösning på lacken av tanken.
Den svart/vita linjen böjer ner och krockar med linjen på kutsen.
Annars riktigt kul hoj !:tummenupp

ja, fälgar och gaffel osv ska vara orginal.. jag har trimpipor, reeds osv, och möjligt att den ska portas lite, motorn ska först få en genomgång av ok-racing!

Jag har ett par cylindrar som är portade och byter dom gärna mot ett par orginalcylindrar eftersom jag tänkte bygga en motor med mer kubik och därför vill ha så mycket gods som möjligt kvar i cylindrarna.

Gillar att du håller en retrostil på hojen och inte försöker med nån moderiktig lackering på en gammal hoj. :tummenupp

Jag har ett par cylindrar som är portade och byter dom gärna mot ett par orginalcylindrar eftersom jag tänkte bygga en motor med mer kubik och därför vill ha så mycket gods som möjligt kvar i cylindrarna.

Gillar att du håller en retrostil på hojen och inte försöker med nån moderiktig lackering på en gammal hoj. :tummenupp

okej... är det du som har portat? hur gick hojen med dom på? och vad hade du för övrig setup?

Precis, och se till att linjen från kåpan går ihop med linjen på tanken.

Annars, as cool :yoparty

Får du till den där får du fem Puckar !
Dock tycker jag att du får hitta en annan lösning på lacken av tanken.
Den svart/vita linjen böjer ner och krockar med linjen på kutsen.
Annars riktigt kul hoj !:tummenupp

okej... är det du som har portat? hur gick hojen med dom på? och vad hade du för övrig setup?

Nej, jag köpte en RD350YPVS med trasigt elsystem billigt för att ta motorn och "kasta" resten. Har inte kört eller startat och ej heller öppnat motorn. Har bara säljarens ord på att dom ska vara portade så jag vet inget om dom egentligen. Om det finns intresse så kollar jag upp cylindrarna mer noga.

Vi kan ta resten via PM

Skitläckert!

Toppkåpan hade jag dock gärna sett över, hitta på nån annan lösning eller använda något annat!

:confused:Va! har inte en aning,men kan det vara
en RG 250 motor???

:confused:Va! har inte en aning,men kan det vara
en RG 250 motor???

Det är samma motor som i TZR250 och TDR250. Och den sitter orginal i det chassit. Bara såld i Japan tror jag. Svingen däremot och kanske även gaffeln kan vara RGV250.

Här är en orginal förutom ev lack och rör.

Bifogat

• 1215092435714M.jpg
    1215092435714M.jpg
    24.1 KB · Visningar: 92
Last edited:
Det är samma motor som i TZR250 och TDR250. Och den sitter orginal i det chassit. Bara såld i Japan tror jag. Svingen däremot och kanske även gaffeln kan vara RGV250.

Här är en orginal förutom ev lack och rör.
Ja märkligt jag har aldrig set en sån hoj,så nog
är den udda här i alla fall.

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul