RD 350 återuppstår!

• Thread starter Thread starter manneman
  • Start date Start date
dra på trissor!

jag hade ingen själv men de är coola, drar de liv i RD 500 så kan jag nog inte låta bli.

lite obegripligt varför de inte satte större motor i nya Tenere så de kunde konkurrera med BMW F 800 GS, KTM 950 mfl.

Last edited:
fett, tvåtakt for president!!!!:yoparty

Tufft. Finns fler 2-taktsplaner:
tn_4%20A%20OBI.jpg

Detta var på tapeten för fem-sex år sen med. Var tillochmed bilder och tester på den nya RD350:n. Ingen dök upp här dock. Verkar som de håller sig på den japanska marknaden. Troligtvis är det svårt att få dessa godkända här med hårda avgaskrav.

Var nu inte så negativa!
Vi lever ju som bekant på hoppet! :)

En ER6 med R1 bakdel, utan klänning. Låter mer som en naken variant av en RD350. Men som någon sa, avgaskraven lär döda möjligheten.

Säkert en skitkul, rolig och även snygg hoj, men gå tillbaka till zweitakt, nej, nej, nej...steg i fel riktning.

Låter lite osanolikt. Trodde inte tekniken var klar ännu? Men enligt vissa tester skall ju ny insprutningsteknik göra att tvåtaktarna skall kunna bli tok snåla och dra lite soppa. Som vissa nya tvåtakt utombordare. Mycket intressant detta.

Men som sagt frågan är om allt är färdigt för en landsvägshoj. Tror nog att det hade funnits crossar redan om så var fallet.

Jag blev förvånad när jag läste det men tydligen klarar Aprilia RS125 Euro3-kraven numera med enbart en katalysator, den har helt konventionell 2-taktsteknik med förgasare så varför inte?

En frisk motor tänder varje varv... :D

Last edited:
För att hålla nere bränsleförbruknigen och för att det inte behövs mer krut i en offroadare.

det stämmer väl men F 800 GS, SuperTenere mfl. funkar mycket bra på asfalt så det var mer det jag tänkte på, en del drar sig ju inte heller för att köra offroad med BMW 1150 GS....

Last edited:
Nyheter
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...