Rassel från koppling? Husa 04.

glib

Wannabe member...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Husaberg 650 -04 *Såld*
När jag ligger på väldigt låga varv på 1:an eller 2:an o "smyger fram" så låter det som om man skakar en burk spik någonstans ifrån. Jag vet att det kommer från motorn nånstans men kan inte lokalisera exakt. Kedjan mm är spänd exakt och kontrollerad så det är nog inte den.

Det försvinner när jag gasar på lite mer eller så hör jag det bara inte pga brölet eller fartvinden.

Läste nån annan stans här om några skruvar som kunde lossna lite o leva om bakom kopplingskåpan. Kan det vara det? Nån som känner igen sig?

I övrigt går den som ett skott, inga problem med kopplingen eller annat.

Edit: Post nummer 13 i denna tråd http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=83647

Last edited:
Min rasslar lite oxå, men mitt kommer till 99,9% säkert från det plastiga kedje-skyddet! Låter om man ligger på låga varv, eller motorbromsar!! Ska nog slita bort skiten!!

Du kom på en sak, när jag fick mitt min 650 -04a så hade de satt på ett kedjelås som var ca 3mm bredare än kedjan, inte ens samma sort som kedjan :kocko Hursom helst, det slog i kedjeskyddet, insidan på ramen där fotpinnen sitter fast samt kedjestyraren, det märket jag 1a dagen när all lack var borta på ramen å kedjelåset var nednött på clipssidan......

Kedjelås är väl lite bredare men det här var brulatbrett :fatta!

Basse skrev:
När jag ligger på väldigt låga varv på 1:an eller 2:an o "smyger fram" så låter det som om man skakar en burk spik någonstans ifrån. Jag vet att det kommer från motorn nånstans men kan inte lokalisera exakt. Kedjan mm är spänd exakt och kontrollerad så det är nog inte den.

Det försvinner när jag gasar på lite mer eller så hör jag det bara inte pga brölet eller fartvinden.

Läste nån annan stans här om några skruvar som kunde lossna lite o leva om bakom kopplingskåpan. Kan det vara det? Nån som känner igen sig?

I övrigt går den som ett skott, inga problem med kopplingen eller annat.

Edit: Post nummer 13 i denna tråd http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=83647

OK, vore ju skönt om det var så bara. Ska montera av plasten och testa om det blir nån skillnad.

Back