Rapporter Karlskoga? 10-11/9

Wip

Minst 2 mil.
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
KTM 690 SMC
Hallå alla (vid det här laget) luttrade rookies! Jag vill här efterlysa helgens rapporter från Rookie avdelningen. Framför allt är jag sugen på bilder från R600 racet som jag har förstått var lite smått underhållande. Bilder kanske, Någon?

Även passa på att gratulera Benny Forsgren till 1 platsen totalt i SO, :rock och även 3 platsen i SM (tror jag är väl bäst att tillägga...)

// Wip

En liten rapport från bakre halvan av startfältet...

Friträning 1 och 2, fredag.

Åker ut på gamla däck för att bara få lite fart i kroppen och känna på dagsformen. Tänkte att det var lika bra att spara på däcken eftersom det säkert skulle bli trångt på banan i o m att vi skulle köra tillsammans med R1000-grabbarna. Inga tider presteras, och jag konstaterar som vanligt att orken är alldeles för dålig och att jag spänner mig ovanligt mycket då det börjar värka i axlar och nacke. Kör ca 15 minuter innan jag går in när jag inbillar mig att bakhjulet börjar släppa lite här och var.

Nygamla slicks monteras för att få lite bättre styr på det hela. Gör som vanligt under för förtroendet och efter att ha guidat Anneli ett par varv på begäran släpper jag loss R6:ans vilda originalmotorskusar. I inbromsningen inför Trösen på det första snabba varvet börjar det vibrera och skaka i framändan och jag håller på att bromsa ut i sandlådan av ren förskräckelse. :eek:

Det reder dock ut sig och jag fortsätter, bara för att drabbas av samma fenomen varvet efter. Ingen fara på taket denna gången dock, eftersom jag fegade och bromsade tidigare bara utifall att! Harvar vidare på samma sätt passet ut och kör som bäst 1.13.7 om jag inte minns fel, och är nöjd med det. Med lite balans i framhjulet, och mindre kasande bakdäck skulle det nog gå att köra fortare. :tummenupp

Kval 1 och 2, lördag.

Mycket riktigt gjorde riktig balans i framhjulet, i kombination med ett friskare bakdäck susen. Kör 1.13.1 på första kvalet och befinner mig på 22:a plats i listorna. Trist placering men tidsmässigt var jag nöjd då jag förbättrat mig med åtta tiondelar från kvalet på Bikeweek, vilket var mitt mål att slå. Klurar på lite olika sätt att försöka förbättra till andra kvalpasset under timmarna där i mellan. :brynad

Går ut på andrakvalet och provar min hemliga strategi, men den visade sig inte funka särskilt bra. Frustrationen växer inuti hjälmen och jag bestämmer mig att prova min självutnämnde soffcoach´s (sphyrna) tips att gasa mer, bromsa mindre och hålla högre kurvhastighet. Men tro inte att det hjälpte, nej nej. Lyckas som oftast inte att förbättra på andra kvalet, och får finna mig i att halka ner till 26:e plats. Känner hur gnistan sakta börjar slockna. :brinnerup

I fjol stod jag ungefär på samma plats på gridden, skillnaden var att då körde jag nästan två sekunder långsammare….

Warmup, söndag.

Åker ut ganska otaggad, men lyckas iaf köra 1.13.05. Jippi! Det kanske går att få till den där efterlängtade tolvan på rejset då!?!?! :hoppa

Racedags!

Kommer iväg hyfsat i starten och lämnar åtminstone mitt startled bakom mig. Siktar in mot trängseln ner i Trösen och ser till min fasa att Jocke som stod bredvid mig på gridden kommer som en raket på ytter! Det blir trångt och stökigt och allmänt besvärligt genom böjen och jag siktar återigen på att smita på innern i esset. Där blir det dock etter värre stökigt och jag nyper bromsen lite för hårt när en förare kommer på yttern och dyker in framför mig. Hojen ställer sig på näsan och jag får gå brett in i högern istället. Får inte till utgången och tappar därmed avstånd till framförvarande och kan inte attackera i ejes heller. :huvet

Tappar nån plats på rakan och följer sedan Jocke i ett par varv. Halva startfältet får väja då Jonte går i backen i svackan efter Ejekurvan, men alla lyckas som tur är missa hans blandning av circus-balett och konståkning på banan. Känner att jag skulle kunna köra lite fortare men lyckas inte ta mig om Jocke. Tar hela tiden in i inbromsningarna men tappar på ett par andra ställen och börjar redan bli trött av alla hårda inbromsningar. :död

Börjar sedan tappa meter för meter ungefär samtidigt som Jocke verkar ha kommit in i andra andningen och börjar avancera. Efter ett par varv är jag ohjälpligt efter och orkar inte hålla emot ordentligt i inbromsningarna. Bromsar nästan på mig ett par gånger i Trösen och hårnålen, men lyckas hålla ekipaget på banan. Tappar ytterligare en placering på rakan men får tillbaka den nåt varv senare när #22 highside:ar i depåkurvan. Kör i mål på nästa sista plats trött som en sill med en bästa tid på 1.13.0. Den efterlängtade tolvan förblir alltså en hägring vid horisonten. :(

Men nästa år ska det inhandlas lite drev så kanske man kan vinna några tiondelar på bättre drevning och mer erfarenhet. Så se upp då! :näsblod

Bifogat

• 1.jpg
    1.jpg
    89.3 KB · Visningar: 79
  • 2.jpg
    2.jpg
    82.1 KB · Visningar: 83
  • 3.jpg
    3.jpg
    80.2 KB · Visningar: 89
  • 4.jpg
    4.jpg
    93.1 KB · Visningar: 99
  • 5.jpg
    5.jpg
    70.7 KB · Visningar: 73
  • 6.jpg
    6.jpg
    84.8 KB · Visningar: 77
Kul läsning Pingvin!
Trevligt att ses (som vanligt) å gasa på nästa år!!!

Hälsa tjejen!

:tummenupp

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma