Rapport ifrån Brno

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Boxer ringde och berättade att dom första två passen med Da Killed Suka gick riktigt bra, men sen hände det något med växlarna, den låser sig ibland mellan växlarna, så just nu så fulmeckas det för fullt i depån, gissningsvis så är det bara växelaxeln som kärvar eller nåt i den stilen.

Hojen är en GSXR750-00:a, har någon råkat ut för detta :confused:

Gör ni inget annatr än skruvar med den där hojen?
Kopplar den ur ordentligt? För det var väl kopplingen ni var på och pillade på sist?

oFFkeFF skrev:
Gör ni inget annatr än skruvar med den där hojen?
Kopplar den ur ordentligt? För det var väl kopplingen ni var på och pillade på sist?
Ja den underhållsfria fyrtaktaren behöver bara lite finjustering, det luktar lite shiftgaffel eller något liknande, den kopplar ur utan problem.

GSXR1100R skrev:
Boxer ringde och berättade att dom första två passen med Da Killed Suka gick riktigt bra, men sen hände det något med växlarna, den låser sig ibland mellan växlarna, så just nu så fulmeckas det för fullt i depån, gissningsvis så är det bara växelaxeln som kärvar eller nåt i den stilen.

Hojen är en GSXR750-00:a, har någon råkat ut för detta :confused:

Ahh... Vet precis vad det är. Kulissrullen!!!! lossa på KOPPLINGSSIDAN. ta bort koppling, ta ur kopplingskorg, nu kan man plocka ut kulissrullen. Det är en M6a till det där mysiga gulliga hjulet som ser till att en växel ligger kvar som gängat ur sig...

Heja Boxer o lycka till

/Jorpesson

jorpes skrev:
Ahh... Vet precis vad det är. Kulissrullen!!!! lossa på KOPPLINGSSIDAN. ta bort koppling, ta ur kopplingskorg, nu kan man plocka ut kulissrullen. Det är en M6a till det där mysiga gulliga hjulet som ser till att en växel ligger kvar som gängat ur sig...

Heja Boxer o lycka till

/Jorpesson
Jag PMS:ar detta till Boxer, tur att detta hände i Brno och inte på ERF:et.

Boxer messar att: Das växelanlage is kaputt unt fil geskruven müsst sein heute, das sterbe sukka funktionert nicht mehr, is das möglish zu faren mit der Mizzil in ERF Falkenbergh oder...

GSXR1100R skrev:
Jag PMS:ar detta till Boxer, tur att detta hände i Brno och inte på ERF:et.

Boxer messar att: Das växelanlage is kaputt unt fil geskruven müsst sein heute, das sterbe sukka funktionert nicht mehr, is das möglish zu faren mit der Mizzil in ERF Falkenbergh oder...

Om det är så att växelpedal e helt stum, inte går att röra, alternativt går att röra men otroligt trögt så ÄR DET sannolikt ovanskrivna problem... Men det e klart. Om ni glömde fryspluggarna inne bland kugghjulen så kan det ju vara det också!

Jaja... Missil in Falchenberch

Tjohej det av bara en liten skruv som hade släppt, Boxer har sänkt sig 4 sekunder mot förra året, hojen går som ett gökur och nu sitter grabbarna på puben.

I morrn är det ett 2 timmars ERF i Brno :tummenupp

Alkahai är idag snabbaste föraren på banan :yoparty

Idag råkkade Boxer, kom på 4:de plats bland 35 team, inte illa i en utomnordisk tävling :banana

/GSXR11100R på kissens konto

GSXR1100R skrev:
I morrn är det ett 2 timmars ERF i Brno :tummenupp

Fick några MMS av Lasen... Han skrev att bilderna var från prisutdelningen...
Strax innan hette det att de skulle på nattklubb...

Nåja, de (vet inte vem som var med i Teamet) blev 15:e i ERF:et

Lasen har kört 2.21

Json skrev:
Fick några MMS av Lasen... Han skrev att bilderna var från prisutdelningen...
Strax innan hette det att de skulle på nattklubb...

Nåja, de (vet inte vem som var med i Teamet) blev 15:e i ERF:et

Lasen har kört 2.21
Det låter juh kanon :yoparty

GUL kom 4:a i sprintloppet idag, Boxer kom trea.... bakifrån :gnissla

Goodstuff skrev:
Oscar kom tydligen tvåa totalt och snabbaste tvåtaktare på sprintracet.
Kika på http://www.hallstromracing.com/starol/pics.html

Oscar vann sitt lopp med 2-taktare, 750cc radfyror, 1000cc twin. Han slogs en stund med en Fabio på en 750, men han kroknade och Oscar drog ifrån rejält. Härligt var det, dessutom på en helt orginal hoj och fet bestyckning...

/Joakim

Pålle skrev:
Oscar vann sitt lopp med 2-taktare, 750cc radfyror, 1000cc twin. Han slogs en stund med en Fabio på en 750, men han kroknade och Oscar drog ifrån rejält. Härligt var det, dessutom på en helt orginal hoj och fet bestyckning...

/Joakim
Fi satan va gött att höra :yoparty

GSXR1100R skrev:
Fi satan va gött att höra :yoparty

Jepp det var riktigt kul! Han körde om mig på exakt samma ställe varje varv (långraka) och det var j-vligt irriterande. Lyckades dock plocka honom de flesta gångerna direkt i esset i slutet på rakan. Höjdpunkten för mig var när jag gjorde ett misstag så att jag inte kunde köra om i esset och istället körde om honom i en dubbelhöger på insidan på curbsen! :D Han tröttnade väl i sin tur på att jag alltid plockade honom in i eller ut ur kurvor, och han ville då börja gasa lite tidigare vilket han inte skulle ha gjort.... :hihi

Andra dagen hade jag faktiskt satt en snabbare tid än Augustsson, men han satte i sin tur sen en snabbare tid under sitt race. :huvet Med kitet på hojen så kanske jag hade kunnat hålla honom bakom mig! :(

En annan rolig detalj är att jag o Pålle tänkte att vi skulle sova lite på vägen hem när vi hade drygt 20 mil kvar till Rostock, och att vi försov oss. Färjan skulle gå kl. 08.00 och vi vaknade 06.15... :gnissla Måste vara något slags rekord med husbil + släp för vi körde den sträckan på 1 timme o 25 minuter! :)

På fredag är det körning igen på Knudan! :banana

Vi vill ju veta tider för bövelen. INte bara att jag satte snabbaste tid och sedan satte han snabbare. :mattias

Goodstuff skrev:
Vi vill ju veta tider för bövelen. INte bara att jag satte snabbaste tid och sedan satte han snabbare. :mattias
¨
Jag körde 2.15,99 och Robban körde nog 2.15,3 om jag inte minns helt fel... Eva körde 2.18,någonting!

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT