Ramlagerfrågor

Hulster

Oh Reeeaally?
Gick med
23 Mar 2006
Hoj
Crescent
Så här är det, jag har 1 st nytt skflager (c3) i motorn och var på momentum i måndags för att köpa det andra men det fanns inte i de dimensionerna jag behövde :huvet
Så frågorna jag har är:
Kan man köra med olika fabrikat på ramlagrena ( för orginal är Koyo) förutsatt att båda är c3 lager? Eller måste jag slå ut skflagret och slänga i ett orginal?
Och är det någon som vet om lagret 83A915 ifrån Koyo är ett C3 lager?

E det bara fabrikaten som skiljer, dvs alla mått o så vidare e samma, så kan ju inte jag se att det skulle göra nån skillnad så länge som det e kvalitetslager.

Jag fick svar ifrån Koyo nu och lagret ifråga är ett c4 lager. Så jag antar att man inte kan ha ett c3 och ett c4 lager? kan man det? Det låter fel men man vet ju aldrig.....:näsblod

enda skillnaden är väl att det är lite större toleranser i c4 vilket innebär att det pallar lite mer värme än c3 som även det är ett lager mer mer spel än ett vanligt. Jag ser inga fel med att köra med ett c3 o ett c4 så länge alla mått är rätt.

enda skillnaden är väl att det är lite större toleranser i c4 vilket innebär att det pallar lite mer värme än c3 som även det är ett lager mer mer spel än ett vanligt. Jag ser inga fel med att köra med ett c3 o ett c4 så länge alla mått är rätt.

det låter ju bra i och för sig:tummenupp

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...