RAM till ett fighterbygge

SJOLLA

våga vobbla
Gick med
31 Jul 2005
Hoj
Honda vfr 750f 1988
Vet någon vart jag kan få tag på en ram(r1,r6,zx6,zx9,cbr600-900,gsxr600-1000.registreringsbar
tack på förhand
Magnus/Roger :)

Last edited:
SJOLLA skrev:
Vet någon vart jag kan få tag på en ram(r1,r6,zx6,zx9,cbr600-900,gsxr600-1000.
tack på förhand
Magnus/Roger :)
Behöver den vara regbar? Annars har jag en gsxr 1000 -01 ram till salu billigt. Mindre repor men inga bucklor.

Nr:18 skrev:
Behöver den vara regbar? Annars har jag en gsxr 1000 -01 ram till salu billigt. Mindre repor men inga bucklor.
ja de va synd de den måste vara regbar

Enklast är det väl att hitta på någon skrot eller utomlands. Fast där vet jag inte hur enkelt det är att regga i Sverige.

Last edited:
Wiseguy skrev:
Enklast är det väl att hitta på någon skrot eller utomlands. Fast där vet jag inte hur enkelt det är att regga i Sverige.
man får inte enligt försäkringsbolagen ta in ramar som är såkallade skrotade än.
men dom håller på att försöka att ändra det.finns det ingen som vet av någon ram? :confused:

Last edited by a moderator:
SJOLLA skrev:
man får inte enligt försäkringsbolagen ta in ramar som är såkallade skrotade än.
men dom håller på att försöka att ändra det.finns det ingen som vet av någon ram? :confused:

Registrerade ramar är inte lätt att hitta i detta land och de som finns bjuds ut till såna sjuka priser så man blir mörkrädd. Kolla tyskland, en rak ram med en halv hoj kvar på kostar typ hälften av vad en tom ram i sveriget går lös på. Det jobbiga blir ju att regga in den om du ska bygga om hejdlöst.

Registrerade ramar är inte lätt att hitta i detta land och de som finns bjuds ut till såna sjuka priser så man blir mörkrädd. Kolla tyskland, en rak ram med en halv hoj kvar på kostar typ hälften av vad en tom ram i sveriget går lös på. Det jobbiga blir ju att regga in den om du ska bygga om hejdlöst.
tack för svaret de får nog bli till att vänta tills det blir klart med alla försäkringsbolag
:(

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...