Raktfram Racing.

Ken Keniff

Skrapar trisslotter
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Den brann upp för länge sen och nån ny blev det inte
är det några här som kommer att köra dragrace med hoj? AndersBrink kanske ? ni som ska köra skriv och berätta var och när , jag har var på Tullinge förra sommaren och såg att det var rätt många gathojar och en hel del sänkta specialbyggen................... Tänkte bara berätta om en hoj som jag sett en tidig morgon när jag stod vid korsningen sveav/kungsg , det börjar med att jag hör ett vrål , det låter som om det kommer överallt ifrån , upp från tunneln kommer en röd eller vinrödmetallic (tror jag) hoj , avgassystemet är modell megafon/tratt utan insats ...........sänkt fram och bak...........förlängd sving .............han vrider på rullen och försvinner sveav bort mot Mac D med ett jävulskt vrål och klipp (det var en tidig helg morgon utan trafik har jag för mig). Det var så jäkla tungt att se han komma studsande med sitt vrålande monster.

Det brukar vara på lunda (norr om uppsala) på torsdagar, kl 19:00 om inte jag har fel.
Sen brukar det vara bilar på söndagar, även lite mc oxå.

Vet inte när det börjar i år, men håll ögona öppna så fixar det sig nog.
Fast Brink vet nog mera om detta, även fast han kör sönder sina hojjar :bow

Jag tänkte försöka vara med på nåra, dom lagliga, en dag på strippen Emmaboda, BIKE-Weekend Västerås och GBG Streetbike Challange Sävedepå i GBG, jämra kul sedu !

Om jag bara får min förba..&%$££@??!/** topp nån gång

/XJR

Lunda är väl mest körning som är lite improviserat ? jag vill se startgran, tid och hastighet , jag kommer att åka och kolla på dom ev tävlingar som kommer på Tullinge och sen blir det väl att jag åker till Västerås ( Lazzat?) , sen blir det kanske Nyköping ,Mantorp och sen blir det väl nåt i Strängnästrakten om jag inte har fel .

XJR skrev:
Jag tänkte försöka vara med på nåra, dom lagliga, en dag på strippen Emmaboda, BIKE-Weekend Västerås och GBG Streetbike Challange Sävedepå i GBG, jämra kul sedu !

/XJR

Emmaboda skulle jag vilja se men det är så förbannat långt bort , men som sagt så ska jag till Västerås .

kawa69 skrev:
Det brukar vara på lunda (norr om uppsala) på torsdagar, kl 19:00 om inte jag har fel.
Sen brukar det vara bilar på söndagar, även lite mc oxå.

Vet inte när det börjar i år, men håll ögona öppna så fixar det sig nog.
Fast Brink vet nog mera om detta, även fast han kör sönder sina hojjar :bow

Vi bör undvika Lunda i år..
pga URMCK sattsning på att ta över Lunda
med alliansen som bildats....

Fenix skrev:
Tror du vill undersöka http://www.nitroz.se/sdc/ lite närmare.
Vi ses på Tullinge :crash

/S

Det verkar som att Tullinge är kört för i år. Det var väl artikel i DN idag/igår och en i SVD för nån dag sen där dom skrev om att asfalten ska börja rivas upp inom 6 veckor! Det förklarar varför det inte har kommit ut datum för körningar på Tullinge, varken för SQS eller Lazzat. Hoppas att det inte stämmer! :(

Jag kör iaf på på Lazzat i Västerås (Johannisberg) 3 ggr, Bike Weekend 2003 och Åland 2 ggr samt SDC på orter som ligger hyffsat nära.

Affe_R1 skrev:

Oki, det köper jag. :tummenupp

Vad sägs om tierp då, om inte bondjäveln som kolllar med kikare ringer till snuten som vanligt. :crash

Då menar jag tävlingar utan tidtagning, som i lunda.

XJR skrev:

/XJR

Ses vid granarna XJR! :tummenupp
Tänkte också köra dom racen.
Jag har fått tillbaka min topp... saknar bara lite packningar och highflowkran, sen ska det vröölas i Götet!

Gradin skrev:
Jag har fått tillbaka min topp... saknar bara lite packningar och highflowkran, sen ska det vröölas i Götet!

Jag kommer också men jag ska köra streetbike :tummenupp :fakta

Gradin skrev:

Lyllos dig, låter toppen :D Var det vi som sågs på Sävedepå i somras, du har garage i Majorna ?
Syns / XJR

Trist om det inte blir mer åka på Tullinge , polarna som kör bil säger att den är skitbra att åka på , dom har fått till bra tider där.

XJR skrev:
Lyllos dig, låter toppen :D Var det vi som sågs på Sävedepå i somras, du har garage i Majorna ?
Syns / XJR

Hej Anders.Andreas träffade du på säve det var han med suzukin.

Affe_R1 skrev:

va :( . nu vart jag nyfiken, vad är URMCK, och vad är det för allians som har bildats och till vilket syfte??

hermes skrev:
va :( . nu vart jag nyfiken, vad är URMCK, och vad är det för allians som har bildats och till vilket syfte??

URMCK = Uppsala Racing Motorcykel Klubb

Klubben bildades i huvudsak för att dom som kör race
lagligt ska ha en "hemma" klubb vid olika tävlingar,
samt försöka hitta en plats i närheten av Uppsala
där vi kan köra lagliga race...

Alliansen är ett antal olika klubbar som gick ihop för att
ta över Lunda och nyttja fältet för dom olika klubbarnas
intressen...

Om alliansen får "ta över" Lunda. Så kommer det att bli
LAGLIGA race där, Lite fotbolls planer mm mm

För mer info, prata med XX på Bike.se

Affe_R1 skrev:
URMCK = Uppsala Racing Motorcykel Klubb

Klubben bildades i huvudsak för att dom som kör race
lagligt ska ha en "hemma" klubb vid olika tävlingar,
samt försöka hitta en plats i närheten av Uppsala
där vi kan köra lagliga race...

Alliansen är ett antal olika klubbar som gick ihop för att
ta över Lunda och nyttja fältet för dom olika klubbarnas
intressen...

Om alliansen får "ta över" Lunda. Så kommer det att bli
LAGLIGA race där, Lite fotbolls planer mm mm

För mer info, prata med XX på Bike.se

lagliga race på lunda, det låter nice.

gäller bara att övertyga miljö och hälsovårdsnämden mm att det är en bra idé. lycka till.

hermes skrev:
får hoj åkare vara med där?

På de tre race som lazzat.nu arrangerar i Västerås är alla påställda och försäkrade hojar välkomna. De behöver inte vara besiktade.

Dvs, utöver Bike Weekend 2003 kommer det att köras tre till race på Johannisberg för "lagliga" hojar.

Det är bäst du laddar ordentligt för det kommer att gå fort där i år! :D

Vet du med dig att du inte har en chans mot åka-fort-hojarna, ta med dina kompisar och ha en inbördes tävling i tävlingen under kvalet. Alla får kvala och åka minst en elimineringsrunda. Billigare än Bike Weekend är det också.

Back