Raksträcka för test av RR-hoj?

Freppa

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen
Har fått nys på en Gixxer 750 -00 som eventuellt skall inköpas till vår ERF-satsning nästa år. Eftersom det är en renodlad banhoj så är det ju inte lätt att testa den, men man kan ju göra en del grundläggande funktionskontroller med hjälp av en rak långsträcka. På rak arm så tänker jag på Lundarakan i Uppsala, men någon kanske har ett förslag på något annat inhägnat/avlyst/svårt att upptäcka ställe där man kan gasa ur motorn och helst svänga lite.

/Freppa

Uppsala ? Du menar Gimo :7peta :tungan

Finns väl andra ställen också, där man inte blir störd. Länsväg 292 är t.ex. väldigt lite trafikerad och i mycket fint skick (som E4:an norr om Sthlm ungefär). Men allt hänger på hur lagligt du vill fara fram med knarren...

Och om det är Lundarakan i Gimo du tänker på så är den igebommad, bara dom i motoralliansen har tillgång till rakan.

Lycka till!

Jag skulle provköra var fan som helst. Med omdöme förstås. Japp :) Sån är jag!

Mattias skrev:
Jag skulle provköra var fan som helst. Med omdöme förstås. Japp :) Sån är jag!

I slutänden blir det jobbigt att vara helt laglig. Boendes på landet så väljer bara lugnare tider på dygnet. DIREKCT! :mad:

Ett industriområde en helgmorgon??

Det får nog bli att vara en aningens olaglig tyvärr.

Chrille: Skall du sälja sukkan? Är den inte redan såld?

Freppa skrev:
Det får nog bli att vara en aningens olaglig tyvärr.

Chrille: Skall du sälja sukkan? Är den inte redan såld?
The Killed Suka har med lite experthjälp tagit sej till skåne. Leta efter nån annan hoj.

Nr:18 skrev:
The Killed Suka har med lite experthjälp tagit sej till skåne. Leta efter nån annan hoj.

Trodde väl det.
Har en annan på g som vi skall titta på till helgen. Har förstått att kopplingskorgen skall vara svagheten på dessa (tack Mattias). Någon erfarenhet av eventuella ersättare?

/F

Tjoffe skrev:
Vid parkeringen till golfbanan som ligger bredvid flygplatsen.

Väldigt dålig kvalitet på asfalten där, då är det bättre att testa på vägen.
Om du inte är rädd för "olaga intrång" kan du skicka pm så får du veta bra ställe.

Freppa skrev:
Trodde väl det.
Har en annan på g som vi skall titta på till helgen. Har förstått att kopplingskorgen skall vara svagheten på dessa (tack Mattias). Någon erfarenhet av eventuella ersättare?

/F
Se upp med oljeläckage också. Sådant fixar inte "experthjälpen".

Det finns en fin raka i Västmanland, som är några km rak fram, den är fin att först åka åt ena hållet o kolla läget i 120km/timme, sen är det bara att vända tebax :banana ....från Köping och gamla vägen mot Arboga, en bit att åka för dig...

Nyheter
Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP