Raka rör .....

4-STROKER

PÅ GLID I TILLVARON
Gick med
6 Feb 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Husaberg FS650 -04
...eller nåt annat.
Har nu lusläst forumet på info om olika avgassystem, men blir inte klokare av det. :va
Så den hjälp jag skulle vilja ha är :Bugar , Viket avgassystem skall jag välja (husa 650sm). och varför. Personligen är jag mest ute efter mer vrid och "goare" ljud. Toppeffekt tar jag på köpet. Så komm igen och gör en jämmförelse av så många system som möjligt m.a.p prestanda ,passning( har tex. läst att fp tar i soppakran o' förgasare). ljudvolym och inte minst ljudkaraktär, även pris och inköpsställe är intressant.
Alla system kan jämmföras mot varandra ochi nte minst mot orginal systemet

Ps För bästa inlägg, dvs det inlägg som sakligt får mig att fatta ett beslut kommer att belönas med TVÅ biocheckar. JAG är enväldig domare.

//P
 
Spretman skrev:
Ingen motivering.
Bara titta så förstår du !
http://www.akrapovic-ai.si/main/catalog/products-catalog.htm

Lycka till ! :yoparty

jepp håller med till 100% det ända röret som är värt pengarna.
resten är ungefär samma lika, passar skit, låter illa, ramlar sönder, baktrimmning...osv.osv.
har själv ett fp-motardrör passar sämre än sämst. o fult e det åxå.
men ett rör som faktiskt e helt ok. kolla www.arrow.it



Nä,, ska du ändå handla så lägg till några lappar o köp det ända riktiga,
Akrapovic, bevisat bäst. o mest sexigt.
 
SM 570 RR skrev:
husaberg/ktms egna burkar då ?

Ktm:s sxs slipon är akropovitch 450 sx 525 sx fast till lc4 är det någon egen variant. Verkar inte vara lika extremt, tror dock att det är ganska prisvärda prytlar.

Ska de va så ska de :D
 
SM 570 RR skrev:
husaberg/ktms egna burkar då ?

KTMs titansystem är väl ett Akra tror jag?

Själv har jag Sebring Hunter Titan. Prisvärt och bra.
Gnistgallret sitter med en enkel skruv = lätt att sätta i om
det behövs, och ta bort när man vill ha 100%.
Har dock inte hunnit gjort annat än att höra på det,
så jag vet inte hur det känns eller vad det ger i effekt.
Rörsatsen är förresten i rostfritt, inte titan.
Vet heller inte om det finns till din hoj, så du behöver
inte ge mig några biobiljetter... :D
 
Nightwish skrev:
KTMs titansystem är väl ett Akra tror jag?

Själv har jag Sebring Hunter Titan. Prisvärt och bra.
Gnistgallret sitter med en enkel skruv = lätt att sätta i om
det behövs, och ta bort när man vill ha 100%.
Har dock inte hunnit gjort annat än att höra på det,
så jag vet inte hur det känns eller vad det ger i effekt.
Rörsatsen är förresten i rostfritt, inte titan.
Vet heller inte om det finns till din hoj, så du behöver
inte ge mig några biobiljetter... :D

Bara undrade om orginalsystemen var så dåliga eftersom alla byter. :confused:
Själv använder jag ett väl beprövat orginalsystem som jag inte byter bort. :fyllisar
 
SM 570 RR skrev:
Bara undrade om orginalsystemen var så dåliga eftersom alla byter. :confused:
Själv använder jag ett väl beprövat orginalsystem som jag inte byter bort. :fyllisar

Knappast, om man inte kör på så hög nivå att man verkligen märker sån skillnad att det krävs för att vinna.....
Men det är ju kul att ha, och spendera pengar på hojen känns aldrig trist! :D
Utan posers dör mc-branchen....
 
4-STROKER skrev:
...eller nåt annat.
Har nu lusläst forumet på info om olika avgassystem, men blir inte klokare av det. :va
Så den hjälp jag skulle vilja ha är :Bugar , Viket avgassystem skall jag välja (husa 650sm). och varför. Personligen är jag mest ute efter mer vrid och "goare" ljud. Toppeffekt tar jag på köpet. Så komm igen och gör en jämmförelse av så många system som möjligt m.a.p prestanda ,passning( har tex. läst att fp tar i soppakran o' förgasare). ljudvolym och inte minst ljudkaraktär, även pris och inköpsställe är intressant.
Alla system kan jämmföras mot varandra ochi nte minst mot orginal systemet

Ps För bästa inlägg, dvs det inlägg som sakligt får mig att fatta ett beslut kommer att belönas med TVÅ biocheckar. JAG är enväldig domare.

//P

int för att vara taskig,men dom flesta(alla?) 3e parts tilverkare av avgassystem höjer inte bottenvridet och effekten på low-mid, utan mest topeffekt.

men dom låter fan så mycket bättre :tummenupp
 
Originalsystemen är anpassade efter ljud- och emissionskrav = strypning av effekt. Ett mer öppet system som andas på rätt sätt och som är byggt för effekt och vrid ger lite extra välbehövlig knuff...
 
TomK skrev:
Originalsystemen är anpassade efter ljud- och emissionskrav = strypning av effekt. Ett mer öppet system som andas på rätt sätt och som är byggt för effekt och vrid ger lite extra välbehövlig knuff...

Som DwD säger, oftast genom att högre varvvillighet?
 
TomK skrev:
Originalsystemen är anpassade efter ljud- och emissionskrav = strypning av effekt. Ett mer öppet system som andas på rätt sätt och som är byggt för effekt och vrid ger lite extra välbehövlig knuff...

jo visst, jag räknade på att strypningen ur avgassystemet var borttaget :fyllisar :rofl
 
Lite klipp och klistrat från Arrows reklamsida (eh, hemsida...)

(.: Enduro Alumilite :.)

"This line offers remarkably improved performance at the middle and low rpm ratings while also making it possible to minimize weight considerably as compared to the original models. The noise levels are especially low. "


:)

Ett sådant ska jag ha!

Vet någon vad Arrow ligger i pris jämfört med $$Akrapovic$$ ?
 
Vänta, du körde Husa...

Arrows vet inte vad en Husaberg är... :rolleyes:
 
PutteLiten skrev:
Vänta, du körde Husa...

Arrows vet inte vad en Husaberg är... :rolleyes:

Jodå, Arrow gjorde grymma titansystem till Husa förrut, till crossen har jag för mig ... e nog svåra å få tag i nu bara :(
 
Killen som gjorde dem har nog slutat då, för enligt hemsidan så fanns där inget till dem längre. :(

Någon som har koll på deras prisläge? :)
 
kiko skrev:
Jodå, Arrow gjorde grymma titansystem till Husa förrut, till crossen har jag för mig ... e nog svåra å få tag i nu bara :(
Satt original på 501+600 cross -00 men dom lär inte passa till den nyare motorn tyvärr :(
 
Busaberg skrev:
Satt original på 501+600 cross -00 men dom lär inte passa till den nyare motorn tyvärr :(

Som jag förstått det ska de passa mot motorn men kräva lite modifiering av fästena mot ramen.
Hade deal på ett sådant som bara skulle modifieras lite för å passa min ram ... sen avböjde jag den dealen av nån anledning :va
 
kiko skrev:
Som jag förstått det ska de passa mot motorn men kräva lite modifiering av fästena mot ramen.
Hade deal på ett sådant som bara skulle modifieras lite för å passa min ram ... sen avböjde jag den dealen av nån anledning :va
Dom passar säkert mot toppen,men mot transkåpa och motorblock kan det säkert bli lite tight.Vattenpumpen är ju nerflyttad också på -01 och framåt
 
PutteLiten skrev:
Lite klipp och klistrat från Arrows reklamsida (eh, hemsida...)

(.: Enduro Alumilite :.)

"This line offers remarkably improved performance at the middle and low rpm ratings while also making it possible to minimize weight considerably as compared to the original models. The noise levels are especially low. "


:)

Ett sådant ska jag ha!

Vet någon vad Arrow ligger i pris jämfört med $$Akrapovic$$ ?[/QUOTE

Jag har kört med arrow på bla min gamla 426 motard, ett jävligt nice rör med mycket bra passform. obs!!! arrow och gianelli är samma fabrik!!
piporna är i princip identiska, italienska hojar såsom VOR, Husky, Vertemati, TM, har dessa rör ofta standard!! bara att ljuddämparen är av gatmodell.
Arrow importeras av Sunbike, kolla med dom om pris,
Men rörval beror till stor del vilken hoj man har, husa ett givet akra.
Husky även där akra. japanskt arrow eller akra.
räkna med ett helrör rostfritt Arrow ligger runt 7-8000:- ca 10000:- för akra.

då e nog valet ganska lätt..

]
 
*/ ?>
Nyheter
Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa

Det händer en hel del när d...

Back
Top