racingtillbehör

Gick med
14 Jan 2005
Hoj
Många olika
Tjena
beställde idag till våra hondor(rs125-rs250)datalogg,detonation-counter,
shift-up indicator samt detonation-indicator samt tracktimer för tidtagning.kopplar upp detta till vår bärbara dator och hoppas på detta sätt genom att räkna detonationerna per km samt genom dataloggen ser var i registret detonationerna finns kunna bestycka lättare samt lyfta toppen för kolvinspektion färre gånger.Detta tillsammans med tracktimer kunna behandla allt i datorn och på detta viset tjäna några hundradelar per varv(det var nog lättare förr,eller?)
Hansens motor micke . PUH detta var jobbigt (ingenjör anställes per timme)

Hansens Motor skrev:
Tjena
shift-up indicator samt detonation-indicator samt tracktimer för tidtagning.kopplar upp detta till vår bärbara dator och hoppas på detta sätt genom att räkna detonationerna per km samt genom dataloggen ser var i registret detonationerna finns kunna bestycka lättare samt lyfta toppen för kolvinspektion färre gånger.Detta tillsammans med tracktimer kunna behandla allt i datorn och på detta viset tjäna några hundradelar per varv(det var nog lättare förr,eller?)

Det är inget du behöver hoppas på att kunna göra...

http://world.honda.com/HRC/products/data_logger/index.html

Hansens Motor skrev:
Tjena
Tracktimer? Du menar datalogger antar jag för jag har inte fått in någon order från dig i dag. (än! :D )

tracktimer

Torkel skrev:
Tracktimer? Du menar datalogger antar jag för jag har inte fått in någon order från dig i dag. (än! :D )
Tjena torkel
Fel namnval i texten kanske,det finns en del olika tracktimers,men ok ge mig lite info om dina prylar samt priser,känns bättre att handla av dig som förhoppningsvis finns på banorna om man skulle behöva lite hjälp.
Mvh micke

Hansens Motor skrev:
...och hoppas på detta sätt genom att räkna detonationerna per km samt genom dataloggen ser var i registret detonationerna finns...

Hmm... Jag läste inte vad som stod... :huvet

:confused: :confused:

FARFÖR INTE BARA TA TILL O KÖRA HOJEN I STÄLLET FÖR ATT SNACKA OM HUR MYCKE "BLING BLING" MAN HAR ELLER INTE HAR TILL DEN.

TRODDE MAN JAGA LITE MINDRE VIKT PÅ HOJARNA MEN TYDLIGEN INTE.
JU MER GREJOR MAN HAR PÅ HOJEN NÄR MAN KOMMER SIST I MÅL BETYDER FORTFARANDE ATT MAN E SIST I MÅL! :tuttar

reklam nisse skrev:
:confused: :confused:

FARFÖR INTE BARA TA TILL O KÖRA HOJEN I STÄLLET FÖR ATT SNACKA OM HUR MYCKE "BLING BLING" MAN HAR ELLER INTE HAR TILL DEN.

TRODDE MAN JAGA LITE MINDRE VIKT PÅ HOJARNA MEN TYDLIGEN INTE.
JU MER GREJOR MAN HAR PÅ HOJEN NÄR MAN KOMMER SIST I MÅL BETYDER FORTFARANDE ATT MAN E SIST I MÅL! :tuttar
Tjena Nisse
Har du helt glömt bort i vilket århundrade vi lever,idag är det försprång genom teknik som gäller.Sen är det ju det här med ballhetsfaktorn också,det får man inte glömma.Alla som skriver som dig nisse är bara avundsjuka,börja jobba du också från mån till fredag 7-18 så får du säkert också råd att vara med och leka med roliga leksaker.mvh micke(andy-du är alltid så negativ)

Teknik o ballhetsfaktor kan jag förstå.
Men allt de hjälper inte när man e tung i baken :)
Sen vad de gäller min PRIVAT ekononomi - så har jag tjänat i hop alle mina grejor genom att jobba svart.Tänk om jag haft ett vanligt kneg (mån-fre) så mycke pengar jag haft då.
Men man vinner inga pall platser me en stor plånka!
Man måste ju faktiskt kunna köra me :7peta

O negativ de har jag ALDRIG varit, jag e en glad,snäll,trevlig prick fast me urusel ekonomi.

reklam nisse skrev:
Teknik o ballhetsfaktor kan jag förstå.
Men allt de hjälper inte när man e tung i baken :)
Sen vad de gäller min PRIVAT ekononomi - så har jag tjänat i hop alle mina grejor genom att jobba svart.Tänk om jag haft ett vanligt kneg (mån-fre) så mycke pengar jag haft då.
Men man vinner inga pall platser me en stor plånka!
Man måste ju faktiskt kunna köra me :7peta

O negativ de har jag ALDRIG varit, jag e en glad,snäll,trevlig prick fast me urusel ekonomi.

okej andy,gick inte minimoton bra idag eller körde ullis om dig?Du har fullt rätt i det med att man skall kunna köra också,då är det viktigt att inte en man bokar alla ambulanser dom är ju till för alla.
Kom förbi på en kopp kaffe imorgon så kan vi snacka körteknik ambulanser eller dyl
mvh micke

På tal om tung i baken,vikt kan kompenseras med hästkrafter och för att få hästkrafter krävs en stor plånbok,så visst hänger allt samman på något vis.
godnatt.

Hansens Motor skrev:
okej andy,gick inte minimoton bra idag eller körde ullis om dig?Du har fullt rätt i det med att man skall kunna köra också,då är det viktigt att inte en man bokar alla ambulanser dom är ju till för alla.
Kom förbi på en kopp kaffe imorgon så kan vi snacka körteknik ambulanser eller dyl
mvh micke

:va Andy körde väll inte???

:tummenupp de e rätt att ambulanser e till för alla.

Jag lovar att klappa dig lätt på plånkan när jag kör om dig me mindre hk :yoparty

:BugarLET THE RACE BEGIN :Bugar

Nu har jag rensat lite i tråden pga en del personangrepp och även spam. Ni som vill tjabba med varandra kan förslagsvis göra det över PM och personangrepp, även om man blir arg, slipper vi gärna här. ta några djupa andetag och gå vidare med tvåtaksdofterna. :tummenupp

*/ ?>
Back