Racerapporter från ERF?

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 1000
Verkar som att folk är dåliga på att skicka sina racerapporter tilll erf.nu

Då får man den som en nyhet på förstasidan. 2 inskickade efter helgen?

Här är min rejsrapport - du får gärna skicka in den.

Onsdag: Mental förberedelse, dvs ursäkter börjar värmas upp. Nr:18 ringer och är sådär halländskt dryg. Jävla gubbe

Torsdag: Sista check av hojen. Den är verkligen Überkittad i år. Macht Schnell för fan! GSXR1100RRRR visar sig i en dagdröm iförd samma utrustning som senaste Old Gixxer Tour. Inte ett gott järtecken tolkar jag det som.

Fredag: Resan ner mot Anderstorp börjar. Busshelvete är överlastat som vanligt. Väl på plats inser jag att arrangören missat vårt krav om egen depåbox. Om man är bäst, borde man inte få en depåbox själv då? Märkligt. Möter Jimmy L. Vi går igenom diverse kurvor.
Jag: Grand Prix kurvan går faktiskt att ta lite senare än så och då få en sjuhelvetes fart med sig ut.
Jimmy: Asså Öh, ja ah, öh. Gas? Fan öh! Balls to the wall man. Öh?!
Jag: Jorå, så att....

Lördag: Brånalt bråkar om transpondrar och dömmer mig till en 10 minuters stop-and go under förarmötet. Jaja, inga problem. Vi får även reda på de nya omkörningsreglerna vid gulflagg.
Brånalt: När gulflagg vajjar är det förbjudet med omkörning såvida inte vi vinkar i bilen då du skall brassa helvetet och köra ikapp gänget igen, alternativt ambulansen visar två blink varpå du genast skall köra i motsatt rikting men om du äter en svamp så kan du jaga depåpersonalen istället med hjälp av en rullator som enbart får framföras i 250km/h i depån. Frågor?
Jag: Min hoj är så trimmad så den går inte långsammare än 300km/h. Hur göra i Depån?
Brånalt: Du får köra med slirande koppling. Nu får du ytterligare 20 minuter stop & go. Minns - det finns inga dumma frågor, bara dumma människor!

Kvalet: Känner att vi behöver 0,1 hekto mer i bakdäcket och cirka 2kg i framdäcket. Faktum är att jag saknar hela jävla fälgen där fram. Måste byta ut depåpersonalen. Kör iallafall skapliga 1,36.89 utan den. Nr:18 har kittat sitt hoj med GPS som visar när han måste svänga. Han syntes sist utanför Blekinge skrikandes "Jävlar va flygrakan är lång i år". Nåja, 650 hästar gör ju sitt och han kvalar på 1,40.01. Robso är som vanligt en Japansk Köttbulle och beslutar sig för att "sluta hålla på med dessa världsliga dumheter och istället ägna mitt liv åt att skriva Haiku dikter." Han lyckas dock kvala på 1,41.22 Good boy.

Rejset: Efter att ha stått i Pole beslutar jag mig att använda mig av mina kunskaper som regerande världsmästare på 100m. Innan flaggan har fallit klart är jag framme vid hojen och är iväg. Brånalt ylar något om Back & stop 1 timme men är det något som Mavve har lärt mig så är det när man skall pryla folk. Kör runt ett varv, stannar hojen, ger Brånalt onda ögat (varpå han genast självantänder såklart) och kör vidare. Kör 1,42 på det varvet. Illa. Eftersom ryggpuckeln i mitt skinnställ är en dold bensinreserv kör jag i 3 timmar och 22 minuter innan bytet. Jimmy L. lämnar in en protest mot att jag kört mer än 2 timmar i sträck, men jag förklarar bara för honom att "jag gav dig ditt dykcert, jag kan ta det ifrån dig", och genast blir han sådär go & gla igen. KGB (Karlar Gillar Brasved, eller vad fan det nu står för) försöker preja min teamkamrat av banan, men misslyckas kapitalt då jag byggt in aktiv pansar i likhet med den ryska pansarvagnen T-80. KGB sågs senast i omloppsbana utanför månen. Kanske tog i lite väl med TNT i laddningarna....
Timme 5 hoppar jag upp på hojen. Eftersom det är hyggligt tätt uppe i tätet (läs, vi leder med 82 varv före tvåan) beslutar jag mig för att vara sportslig och lägger mig ner i vartenda leca-hav jag ser. Vid Depåkurvan hittar jag ett stort leende. Inser snabbt att "här ligger en Oscar begravd" och gräver lite till. Och visst, tydligen var det inte så att han inte ville köra med Humlans team - Humlan hade hyrt in Team 22 som sina hantlangare och begravt honom "with the Lecas" som en varning till andra förare. Tur att oscar alltid är glad. Nåja, detta varvet tar mig fakiskt 2 minuter. Hujedamig. För att göra sista minuten mer dramatisk kör jag hela varvet på framhjulet. Vet ni hur mycket fart man måste ha för det? Humlan skriker något om att hans motor måste ha en Bugatti Veyron motor till nästa år när jag passerar honom. Stackars pöjk! Går i mål som självklar segrare. Hyllas som en solgud medelst jag högst på depåpallen medans barbröstade kvinnor slänger bananskal på mig. It's good to be the king.

Söndag: Samtliga NEC team har dragit sig ur tävlingen då vi är så bra. Säsongen är slut. Undrar hur jag skall lägga upp det till nästa år...

Måndag. Flickvännen sparkar på mig. Jag har tydligen legat i koma i sex dagar efter att ha druckit ikapp med GSXR1100R användandes några flaskor Gammeldansk. Va fan?! Har jag drömt allt ovanstående?! Men?! FAAAN VA SUR JAG BLIR! Får väl anmäla mig till nästa års tävlingar då för att visa vart skåpet skall stå.

Teama med gammelfuckot... Now THERE'S a scary thought. Där Micke finns, finns även Mr.K. Two to the price of one. Vi kan dricka sprit dock! :)

Nyheter
A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla