Racerapport: Sandstream - Gelleråsen - SO

• Thread starter Thread starter sandstream
  • Start date Start date

sandstream

Guest
Nu har man kraschat i de tre första kurvorna på Gelleråsen och jag hoppas att den trenden inte håller i sig. Snabbhögern ser nämligen ut att göra ont att gå omkull i så jag skulle föredra att bromsa omkull i ingången till Ejes istället.

Stort tack till Nitrous, Tjoffe, Håkan Ö mfl som hjälpte till att laga hojen och lånade ut delar så att jag kunde köra racet! :Bugar

http://sandstream.sportsblogg.se/

Jag har själv vurpat en del på kort tid så jag vet hur det kan sätta sig i huvet. Men jag har börjat förstå att vurpa det gör man, regelbundet, i den här sporten. Långt ifrån alla gånger kommer man ens veta varför, då måste man klara av att skaka av sig det snabbt och bara köra vidare. Fredde Watz t.ex vurpade ju under EM helgen för att sedan vinna racet.

Kul läsning och mycket sanning :)
Tror att det gjorde dig gott att vi snyggade till hojen så du kunde köra och skaka av dig lite av kraschen.

Snart åker vi till Skåne, woohooo.

/Nitrous

Jag har själv vurpat en del på kort tid så jag vet hur det kan sätta sig i huvet. Men jag har börjat förstå att vurpa det gör man, regelbundet, i den här sporten. Långt ifrån alla gånger kommer man ens veta varför, då måste man klara av att skaka av sig det snabbt och bara köra vidare. Fredde Watz t.ex vurpade ju under EM helgen för att sedan vinna racet.
Precis! :tummenupp
Kul läsning och mycket sanning :)
Tror att det gjorde dig gott att vi snyggade till hojen så du kunde köra och skaka av dig lite av kraschen.
Hade det inte varit för dig, Lillan, Tjoffe, Maria mfl hade det garanterat inte blivit något race. Bra vänner som ställer upp i vått och torrt är guld värt :)
Snart åker vi till Skåne, woohooo.
Ska bli kul som f*n :yoparty

Varför var du avundsjuk på EM-teamen? Vill du också kunna varmköra efter kl 20:00? :hihi ;)

Bra kämpat med alla motgångar.
Men med dina katastrof starter så borde du tänka på ERF :)

Ojoj, ni missade alltså att Mike var ute som en hök och skällde på alla som varmkörde efter 20.00? Han lär väl säkert ha missat ett par, men jag såg honom komma stormande minst 5-6ggr..
Det finns det ingen depåtystnad någon annanstans i europa på EM/VM-tävlingar, utan det finns bara i sverige och möjligtvis i norge också, men de ordnar inte några internationella mc-tävlingar direkt. Visst står det i tilläggsreglerna, men det finns gott om folk i EM som är väldigt dåliga på engelska.

Men det är tur att det finns regler om depåtystnad, så att man hör fyrverkerierna ordentligt och så att man kan höra varvstoppskörningen ordentligt från campingen..

3083370 Inte avundsjuk, irriterad.
Som oFFkeFF skriver så är det inte kutym med depåtystnad 20:00, det är ju en motortävling också.

I tråden om Knudan tänker vissa medvetet bryta mot TR samtidigt somman surar över att andra bröt mot TR på Gelleråsen, medvetet eller ej. Egna barn och andras ungar någon? :pannkyss

Last edited:
Fasen sicken otur! Hoppas att du inte skrapade för mkt på stoltheten. :) Men det jag gillade mest och skrattade som mest av är förklaringen av vad som gick sönder! :D

...cutsen (den del man sitter på och som går ut över bakhjulet) hade spruckit...

Klockren!! :tummenupp :D

I tråden om Knudan tänker vissa medvetet bryta mot TR samtidigt somman surar över att andra bröt mot TR på Gelleråsen, medvetet eller ej. Egna barn och andras ungar någon? :pannkyss
Som sagt, du får väl skicka ett mail till Lodnert och förklara reglerna, han är inte lika säker på vad som gäller som du är.

Ojoj, ni missade alltså att Mike var ute som en hök och skällde på alla som varmkörde efter 20.00?
Vi hörde bara något otydligt i det usla högtalarsystemet då och då.
Konstigt att han missade tältpinnarna som var nerslagna i asfalten :va

Last edited:
Jag förväntar mig att den snygga silvertejningen jag slet med är kvar resten av året, samt bamseplåstret :)

Skönt att du kom ut igen på banan och det såg bra ut på finalen. Det är bara att köra som fan på knutan igen. Dock får ingen av er gåomkull, för jag är inte med och kan göra silvertejpning :tungan

Lycka till på Knutan och se till att Nitrous kommer i säng i tid.

/Liwa1 - som hade urkul på Gelleråsen med trevliga grannar

Här kommer bilden du efterfrågade! Vi håller tummarna för att det går bra på Knutstorp! :tummenupp

Bifogat

• Startsnabb!.JPG
    Startsnabb!.JPG
    56.9 KB · Visningar: 82
Last edited:
Skönt att du kom ut igen på banan och det såg bra ut på finalen. Det är bara att köra som fan på knutan igen. Dock får ingen av er gåomkull, för jag är inte med och kan göra silvertejpning :tungan

Lycka till på Knutan och se till att Nitrous kommer i säng i tid.

Håller med! Se till att komma i mål, eller iaf hel hem! Jag hade tänkt tjööpa en teve av dig!
Men med Bamseplåster är du osårbar! :D

Pssst Liwa: KnuDan... ;)

Back