Racerapport - Pinky på Torpet

Don Quixote

Nordic BoTT 2010
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
Ducati 1098, BadAss-chopper & ZX636R -02
Pust va jag är trött! Och som en vis man en gång sa "Det är svårt att spela fotboll med för små skor".

*Undanflykts-mode on*
Med detta syftar jag på att det är svårt att åka superbike med en hoj som toppar 247 på mätaren och väger 195 kilo utan soppa i tanken.
Jag skruvade in komp o retur i botten och gungade... Skruvade ut allt max och gungade... Kändes exakt likadant. ;)
*Undanflykts-mode off*

Men men... Den styr dit den ska o känns faktiskt ganska smidig. Sen är den ju rosa o fin också.
Under racet körde jag så fullt jag bara kunde. Rundade .. Winberg heter han väl (lila suzuki) på yttern i karusellen 5-6 varv i rad för att sedan bli stekt på rakan. Men det var en kul fight. Vi jagade gemensamt ikapp Macke på dynamitkawan, men efter att jag i depåsvängen var på o touchade hans bakhjul började vi bli varvade och jag hade ingen större lust att vara i vägen. Dessutom var jag sopslut i kroppen så jag tourade i mål på en inte så hedrande sistaplats.. Trodde jag - men vem var det jag såg puttrandes nedför hansen-rakan på nån svart-röd aprilia på sista varvet???

Haha, Swedie!!! Nu har jag rejsat mot dig två gånger. Båda gångerna på anderstorp, båda gångerna tar jag dig på sista varvet haha ;) (Förra gången var kanske en lite ärligare omkörning men ändå!)

Tack till arrangörerna för en riktigt, riktigt bra tävling. Hästlängder bättre än tidigare år. Trevlig personal och ett enormt upprustande av hela anläggningen! :tummenupp

Och slutligen ett ännu större tack till funktionärerna :tummenupp

Nu har jag stått i garaget och silvertejpat på ett par lampor. Jag ska köra instruktör på kinnekulle om 5 timmar. Puhh..

EDIT: Det kommer mer historier från helgen när jag har sovit en stund...

Pust va jag är trött! Och som en vis man en gång sa "Det är svårt att spela fotboll med för små skor".

*Undanflykts-mode on*EDIT: Det kommer mer historier från helgen när jag har sovit en stund...

Coolt med Twin. Du blir het i BOT(Ten)

Bra rejsat med skorven....

Haha, Swedie!!! Nu har jag rejsat mot dig två gånger. Båda gångerna på anderstorp, båda gångerna tar jag dig på sista varvet haha ;) (Förra gången var kanske en lite ärligare omkörning men ändå!)
...
Moahahahaha va du är elak, bra kört med traktorn :tummenupp

Moahahahaha va du är elak, bra kört med traktorn :tummenupp

Ja det var faktiskt bra kört! Det kan kanske bero på att han lyckades banta hojen 45kg kvällen innan...
Ny matolja i gaffeln och ett fräscht gummiband i länkaget så hittar han nog 1-2 sekunder till.

Puuuuuh... Det var på håret att man fick stryk av riddaren på racingsveriges tyngsta fjollmoppe
(Ja Björn, rosa lack ÄR fjolligt.. ;) ) :D

Tur för mitt självförtroende att du kroknade på slutet....

Bra kört som fan, i BoTT blir det nog riktigt kul.... :tummenupp

Asgrymt Björn att du satte de tiderna med den maskinen. Du spöade ju mig också precis som jag trodde. Jag kom ju inte ens i mål :) :huvet

Arghh! Bra kört med gammelhäcken :)

Det var lite surt att få soppatorskvarning 5 varv innan målgång. Trodde det skulle funka, men icke..

Puuuuuh... Det var på håret att man fick stryk av riddaren på racingsveriges tyngsta fjollmoppe
(Ja Björn, rosa lack ÄR fjolligt.. ;) ) :D

Tur för mitt självförtroende att du kroknade på slutet....

Bra kört som fan, i BoTT blir det nog riktigt kul.... :tummenupp

Men den är inte råååååsa ju, satt och letade som en tok efter en rosa cykel men hittade ingen :D
Den är cerise enl Wikipedia:
Cerise är en intensivt rödviolett färg. Namnet kommer från det franska ordet för körsbär.

Riktigt skoj o höra er o se dramat i karusellen! På d andra banorna äter ni upp mkt av försprånget flygrakan ger... :tummenupp

Tack tack... Ja, 1.42,0 gjorde att jag kände mig riktigt nöjd på vägen hem. Det ska utan tvivel gå att åka 41or redan som hojen är och får jag bara stadgat upp dämparna med lite häftmassa o gummiband så ska det bombåkas utav bara helvete sen (tm Roller). ;)

Kul som fasen var det att träffa alla sina säsongspolare igen. Tack till Roger som ställde upp och hittade bromsproblem och provklotade endurancehojen så vi slapp göra det. Det är en riktig polare det :) :tummenupp

Bara två veckor kvar tills man får slåss med folk i sin egen viktklass. Blir garanterat festligt!

NordicBott

Grattis med kjempeløp, men husk hvordan det gikk mot en norsk ikkeinnkjørt Duc 1098 på langrakan for noen uker siden:yoparty

Grattis med kjempeløp, men husk hvordan det gikk mot en norsk ikkeinnkjørt Duc 1098 på langrakan for noen uker siden:yoparty

Haha, ja vi får väl se hur det går om ett par veckor mot en inkörd 1098. Tror inte jag har en chans...

2920703 Haha, ja vi får väl se hur det går om ett par veckor mot en inkörd 1098. Tror inte jag har en chans...
Jag körde mot 1098:or mån/tisdag och den har lite bättre topp märkte jag på rakan. Men inte nog för att bara på antal hästkrafter "vinna". Bara att bromsa om på slutet av rakan :)

Nyheter
Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!