Race!!

sven666

~Live fast - Die~ its ADHD and i like it
Gick med
14 Oct 2003
Hoj
ITALIA
tjo, fick nyss tidningen RACE i brevlådan (aldrig sett den innan?).

88sidor svensk MC sport, måste ju vara toppen för oss RR fantaster som är helt bortglömda av precis alla andra medier.

nja.. en notis om super motard (1/4 sida) var det närmsta man kunde se, annars va det cross cross cross som gällde, intervjuer med 4åringar och honda monkey-bike cup fick mer plats fanimig :mad:

är det bara jag som börjar bli seriöst irriterad på detta eller är man den enda RR intresserade människan i landet :va

enda gången jag kan minnas RR ens har nämnts i sporten på svensk TV tex va ju när katoh körde ihjäl sig, tragiskt i dubbel bemärkelse.

Varför får vi hem tidningen race? Som sagt bara en massa crossar. boooring.

Om även detta är en avgift inbakad i licensavgiften så kan nån seriöst ta och skärpa till sig. Vill vi ha en tidning betalar vi för det.

Samma gäller IB som jag inte vill ha längre efter att nvuarande RR-reporter slutar sista november. Ersätts av en brutta utan någon som helst aning om vad Roadracing är för något.

Skulle jag få lite kos i fickan skulle jag ta upp arbetet att starta en ren roadracing-tidning.

Det är ju tidningen Race som försöker skaffa fler prenumeranter och då har antagligen de med RR-licens fått ett provex, jag fick också det idag.

Det är fan inte många mer än vi som kör som bryr sig om RR i Sverige. Resten skiter fulständigt i våran sport :4skrika

Goodstuff skrev:
Det är ju tidningen Race som försöker skaffa fler prenumeranter och då har antagligen de med RR-licens fått ett provex, jag fick också det idag.

jamen så meningslöst egentligen.. finns säkert dom som är intresserade av båda men ska dom chansa på det så kan dom ju likagärna skicka en till alla allers prenumeranter oxå :confused:

tack för tidningen den va helt kass :tungan jag väntar fortfarande på ett vettigt RR medium förutom internet.

Medin skrev:
Det är fan inte många mer än vi som kör som bryr sig om RR i Sverige. Resten skiter fulständigt i våran sport :4skrika

hur fan kan det vara så, F1 har ju en jävla massa fans tex trots att:
1: bilarna är inte ett skit lika nånting som finns i "verkligheten"
2: knappt nån kör nåt liknande på fritiden
3: fins ingen svensk som kör (och har inte gjort på gud vet hur länge)
4: inget race körs ens i närheten av sverige

medans RR klockar in fullträffar på samtliga av dom punkterna (utom 3an då i viss mån nu när stiggy inte kör moto-gp längre, har iof aldrig hört han nämnas ändå?)

Last edited:
Swedie skrev:
Skulle jag få lite kos i fickan skulle jag ta upp arbetet att starta en ren roadracing-tidning.

Varför inte??
Jag skulle gladerligen betala för en prenumeration av något sådant.
Jag är uppriktigt talat skittrött och sur på att få hem en tidning som handlar om folkrace, gocart, rally, novemberkåsan etc.
Speciellt då jag är "tvingad" att betala för den. :mad:

Jag hade kontakt med tidningen Race i samband med Super Motardtävling som hölls här i E-tuna. Vi pratade en del om RR. De är väldigt intresserade av att börja med bevakning av RR. Jag erbjöd mig själv faktiskt, dock bara om det inte gick att få tag på någon med lite mer rutin på sådant. En rutinerad journalist vore ju det bästa.

Anders Hallberg som skriver RR för IB blir uppsagd i slutet av December, han borde vara ett hett tips med tanke på hur mycket erfarenhet han har inom RR och dessutom ett brinnande intresse för det.

Mad Moose skrev:
Jag hade kontakt med tidningen Race i samband med Super Motardtävling som hölls här i E-tuna. Vi pratade en del om RR. De är väldigt intresserade av att börja med bevakning av RR. Jag erbjöd mig själv faktiskt, dock bara om det inte gick att få tag på någon med lite mer rutin på sådant. En rutinerad journalist vore ju det bästa.

Man kan iof sig läsa att Alakhai ( Robban) minsan kan hantera både Cross och RR. Nu vill t.o.m klubben ha in honom i Elitlaget.....:tummenupp

Alicia skrev:
Anders Hallberg som skriver RR för IB blir uppsagd i slutet av December, han borde vara ett hett tips med tanke på hur mycket erfarenhet han har inom RR och dessutom ett brinnande intresse för det.
Och väldigt trevlig prick är han oxå :)

Halllllllåååååååååååå!!!! Hacka inte på tidningen RACE.

Era otacksamma :kocko
Var i stället glada för att ni har fått en sjysst tidning gratis.

Nu e det så här att tidningen RACE har aldig gått ut med att dom skriver om RR...
Det dom gör, gör dom bra! Dvs. Motocross, Enduro, Speedway och Trial.

flykay76, otacksamma japp för att vi får en tidning vi inte är intresserade av :hihi

De försöker locka kunder utan att locka med något alls...

flykay76 skrev:

Tillbaka till jobb med dig...Håller med dig, jag läste tidningen igår och tyckte den var helt ok. Sen att gillar all motorsport kanske hjälper till lite.

Last edited:
Swedie skrev:
Varför får vi hem tidningen race? Som sagt bara en massa crossar. boooring.
Shit vad ni gnäller. Ni klagar på att alla andra inte tycker att er hobby inte är så himla kul, samtidigt som ni själva är så inskränkta att ni blir förbannade för att ni får en gratistidning om annan motorcykelsport..
Om inte ens ni kan tycka att det är roligt, så kan ni alldrig förvänta er att någon annan ska tycka att RR är intressant.
Jag tycker all mc-sport är kul, och är tacksam för alla inblickar av annan sådan jag får.

Nej för bövelen, skärp er..

RacerX skrev:
Shit vad ni gnäller. Ni klagar på att alla andra inte tycker att er hobby inte är så himla kul, samtidigt som ni själva är så inskränkta att ni blir förbannade för att ni får en gratistidning om annan motorcykelsport..
Om inte ens ni kan tycka att det är roligt, så kan ni alldrig förvänta er att någon annan ska tycka att RR är intressant.
Jag tycker all mc-sport är kul, och är tacksam för alla inblickar av annan sådan jag får.

Nej för bövelen, skärp er..

Bästa vore ju att kanske ha en ren roadracingblaska, crossblaska, sidecarblaska, bilblaska (finns iofs tonvis av) osv. Då borde varje grupp bli glad.

Man kan ju inte gilla allt här i livet.

*/ ?>
Nyheter
Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Back