Race i Sala 23/7

Gubbracing

Ny medlem
Gick med
12 Jul 2006
Hoj
Husqvarna 701
Den 23/7 har vi invigning av banan!
Och då det blir bla en stor driftingtävling!
Vi tänkte även ha en uppvisningstävling i motard den helgen (om vi får banan godkänd vilket ja kallt räknar med :gnissla )
Preliminärt schema..
Fredag
8.00-12.00 anmälan
9.00-10.30 träning
13.00-13.30 träning
14.00-14.30 träning

Lördag
8.00-10.00 anmälan
10.00-10.30 träning
11.00-12.00 kval
13.30-15.00 heat

Söndag
10.00-15.00 Friträning

Hela upplägget bygger på att visa upp banan och sporten!

ALLA SOM TÄVLAR GÖR DET GRATIS! INKL TRÄNING FREDAG

Träning på söndag 300:-
Och träning fredag för dom som inte vill tävla men träna 200:-

Ni som är intresserade änmäl er så fort som möjligt på info@salaracingpark.se eller här i tråden.

Häls Tommy
http://salaracingpark.se/

Bokat nykter helg...

Jag kommer! Tror inte jag kan komma på Fredags träningen dock....

23/24.... Det e ju tjejläger då. Kanske kan komma på fredagen o försöka få till en liten sladd.

1. #46 Kevin" Kiwi" Krig Fre-Lör ev. Söndag
2.
3.
4.
5.
6.
Osv.......

Tommy du kanske ska be Palm eller Barret att lägga ut eventet på Supermotosweden så att infon blir spridd och tillgänglig på fler håll.
// Krigarna

Last edited:
1. #46 Kevin" Kiwi" Krig Fre-Lör ev. Söndag
2.
3.
4.
5.
6.
Osv.......

Tommy du kanske ska be Palm eller Barret att lägga ut eventet på Supermotosweden så att infon blir spridd och tillgänglig på fler håll.
// Krigarna

Bra idé
Dra ett mail till mig (tmc.supermoto@gmail.com blir bra) så fixar jag det.

Bra idé
Dra ett mail till mig (tmc.supermoto@gmail.com blir bra) så fixar jag det.

Perfekt, skickar!
Vill ju även samtidigt klargöra att det inte är någon VM final utan ett uppvisningsrace där vikten ligger på att få köra mycket hela helgen och att vi får träna på att arrangera tävlingar då det är premiär hos oss..
Har ev heller inte fått igång transponderslingan så alla vet..

Perfekt, skickar!
Vill ju även samtidigt klargöra att det inte är någon VM final utan ett uppvisningsrace där vikten ligger på att få köra mycket hela helgen och att vi får träna på att arrangera tävlingar då det är premiär hos oss..
Har ev heller inte fått igång transponderslingan så alla vet..

Blir nog hur kul som helst. Vi får väl ta det för vad det är :) Rom byggdes ju inte på en dag ;-)

Räknas det som tävling eller träning?
Jag vill inte lösa en licens för en träningstävling eftersom jag inte har tid att åka något mer i år vad det verkar.
Eller kan man lösa en engångslicens?

Räknas det som tävling eller träning?
Jag vill inte lösa en licens för en träningstävling eftersom jag inte har tid att åka något mer i år vad det verkar.
Eller kan man lösa en engångslicens?

Antar att det kommer köras som enklare tävling och då kan du lösa edgång lic. för nån hundring eller två.
Kravet på helårslicens gäller bara elitförare i SM

Martin Holm var ute hos oss och gjorde en besiktning av banan i går och det gick väl bra förutom några saker som ska fixas innan helgen..
Den riktiga banlicensen hinner inte bli helt klar till dess men det lät som att de skulle gå att få till en tillfällig just till nästa helg men då blir det ju ett "uppvisningrace" som de va tänkt..
Som Barret sa ska det gå att lösa engångslicens då..

Lite tunt med anmälningar bara.. (som vanligt!!)

Vare jättebra om ni alla som vill vara med skickar in ett mail till info@salaracingpark.se så kommer ni med i programmet på tävlingsdagen!

(köp tidningen bilsport på fredag och läs mer om gårdagens event :nicka)

Hörs

Går det att sova i någon lokal på området? eller är det hyra stuga/tälta som gäller om man inte har tillgång till buss motsvarande?

Kommer det ske besiktningar på hojarna? dvs allt ska vara najjat osv? (inget större problem lite jobb för oss bara)

Måste man ha gått licenskursen för att få deltaga i "uppvisningstävlingen"? (något större problem då ingen av oss har gått den än.)

Går det att sova i någon lokal på området? eller är det hyra stuga/tälta som gäller om man inte har tillgång till buss motsvarande?

Kommer det ske besiktningar på hojarna? dvs allt ska vara najjat osv? (inget större problem lite jobb för oss bara)

Måste man ha gått licenskursen för att få deltaga i "uppvisningstävlingen"? (något större problem då ingen av oss har gått den än.)

Se till att ha allt förberett och najjat i vilket fall. Det är varken jobbigt eller tar tid och innebär en säkerhet för alla.

Om det är en tävling så behöver ni licens. Är det uppvisning inte. Jag är tyvärr bortrest och kommer inte kunna närvara i Sala så jag kan hålla kurs. Men ska se om jag kan få någon av de andra att lösa det under fredagen ...oavsett.

Då ordnar vi hojarna, det måste ju göras ändå till Gröndal.

Hör gärna av dig om du får tag på någon som kan hålla kurs om det nu är tävling och inte uppvisning.

Jag vet inte om detta ändrats men förut kunde man ha vilken Svemolicens som helst vid enklare tävling och då kan man isf teckna engångslicens för tex backe eller nåt sånt som inte har några krav. Men oavsett vilket är det klart det går att fixa, speciellt om det är enklare tävling, tävlingsledaren får väl köra en kort genomgång på plats tex, det ordnar sig alltid. :)

Vi som kommer att köra i Sala

1 #46 Kevin" Kiwi" Krig Fre-Lör ev. Söndag
2.Dennis Norén Fre Lör
3 Niklas Blankenfjell Fre Lör

Last edited:
Vi som kommer att köra i Sala

2.Dennis Norén Fre Lör
3. Niklas Blankenfjell Fre Lör
4. Martin Engström #88 Lör
5. Nicklas Söderberg Fredag-lördag
6. Thomas Söderberg Fredag-lördag

2.Dennis Norén Fre Lör
7. Marcus Almqvist, lördag, ev. fredag

2.Dennis Norén Fre Lör
7. Marcus Almqvist, lördag, ev. fredag
8. Ola Andersson , Fredag
9. Tapper, lördag ev fredag.

Var 15-20 pers anmälda när jag pratade med tommy förut så det kan bli en bra helg :)

Nyheter
MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

Back