Race däck - bak

cbr_micke

Mmmgaht
Gick med
14 Mar 2003
Hoj
MT10
Hej, jag har lyckats bli lite fattig nu och måste fort ha ett nytt bakdäck, men har inte råd o pröjsa 1200kr för ett nytt, så hoppas ni som kör rejs me era 250:s osv kanske läser detta o har ett bakdäck som passar mig för en billig slant... jag söker
150/7?/17" .. 140/7?/17" ... sånna rejsdäck som bara gått uppvärmning o som e lagliga på väg går också bra, ni som bor i närheten kan vara till stor hjälp PM:a mig om ni kan fixa nått bra pris på dessa däck ... tack på förhand!

jag kanske har ett 150 däck.... Men då blir motarden utan.....

MEn om du bjuder ett riktigt bra pris så kan du få det.

Jag vet inte vad ett bra pris på ett beggat däck är utan att ha sett det, men tips jag fick i depån var att jag lätt kunde få ett "race" däck som bara körts uppvärmning som är i typ samma skick som de mr k säljer, så skulle inte 3-400kr vara oförskämt ... men nöjer du dig med 500kr?

jag har sålt dom andra för 400:-

men vågar inte säga att jag ska sälja... för motarden borde komma tillbaka innom snar framtid...

Hur brått är det??? Boxer borde sälja sina däck oxå....
eller skicka bud med någon som ska upp på Sm:et

Tja så fort så möjligt hade vatt shysst.. för jag har bara hojjen som transportmedel förtillfället, och har inte vågat köra på några dar nu när korden syns osv, vill gärna ha ett nytt ganska så medesamma så jag kan köra igen .. :tummenupp

Fixx skrev:
Hur brått är det??? Boxer borde sälja sina däck oxå....

Boxer kör på 160 vad jag vet.

Men du Micke, du kan fan inte köra på däcket om du inte har gummi på det, det är rätt självklart va? :skrämd
Att dessutom dra ut på Sturup med ett sånt däck är rätt illa faktiskt. Jag hoppas du får tag på nåt, men kör för tusan inte med hojen förrän dess.
Det är mer än du som kan komma till skada.
Tänk före...

Last edited:
CorbenDallas skrev:
Boxer kör på 160 vad jag vet.

Men du Micke, du kan fan inte köra på däcket om du inte har gummi på det, det är rätt självklart va? :skrämd
Att dessutom dra ut på Sturup med ett sånt däck är rätt illa faktiskt. Jag hoppas du får tag på nåt, men kör för tusan inte med hojen förrän dess.
Det är mer än du som kan komma till skada.
Tänk före...

Jag hade ju gott om gummi på sidorna, mitten var nästan plant, sen efter att ha kört hårt på sturup några varv o vurpan, utan att ha lagt märke till ett ställe på 2 x 2cm har korden börjat visa sig... svårt o se på just de däcket jag hade där mönstret inte riktigt går i mitten av däcket hur mkt som e kvar.... Om du tyckte det var asvarslöst av mig och sedan köra på sturup med ett sånt däck kan jag förstå så som jag vräker fram på banan utan vett & etikett :notme

Absolut inte Micke. Jag tycker du kör okej. Det är inte körningen som är problemet. men att köra hårt kräver ju att utrustningen är på topp.

Du tycker säkert jag är gnällig som fan o det är mkt möjligt jag är det, men tänk dig själv tanken att du vurpat pga däcket (vilket inte var fallet här, det vet jag) och du drar en annan med dig i fallet. Väldigt långsökt kanske, men det skulle kunna hända.
Ingen angenäm situation precis...

Du har rätt corben, alltså efter vurpan så satt jag o fundera på att tänk om det hade hänt när jag kört om på innern kanske, och då du kört yttern o jag slammat i marken då istället o kasat ut rakt på dig, jag menar det hade jag aldrig kunnat ursäkta och förmodligen inte blivit mer omtyckt för... och efteråt aldrig kört bana mer .. men vi tar o stryker detta, vi gör alla misstag :) :tummenupp :squid

Lugnt. Skaffa nu däck så vi får se babybladen på banan igen! :tummenupp :rock

Hur ser hojen ut efter vurpan föresten???

Last edited:
Jofan hojjen tog det bra, bara lite kosmetiska förändringar, ljuddämparen tog ju hela smällen o blev skrapad därefter, men funkar ju endå, och sen lite små skrap som man knappt lägger märke till på kåpan, inget sprack eller så. Så jag e glad för att hojjen tog det så bra, måste bara ha nytt bakdäck så jag kan komma ut på vägarna igen, saknar verkligen o köra nu när skrapsåret på knäet läkt och självförtroendet börjar växa tillbaka... Men är väl tillbaks så fort en vänlig själ kan sälja ett hygglo däck vilket är snart :) ... Men jag ska köra "Touring Mode" på onsdagar nu har jag bestämt, inget gasa där mer .. Får bli gasning på sturup istället :) .. :tummenupp

250SP-däck funkar perfekt på den där. Skicka pengar med nån som ska till SM-et på Sviestad i helgen!

cbr_micke skrev:
Jofan hojjen tog det bra, bara lite kosmetiska förändringar, ljuddämparen tog ju hela smällen o blev skrapad därefter, men funkar ju endå, och sen lite små skrap som man knappt lägger märke till på kåpan, inget sprack eller så. Så jag e glad för att hojjen tog det så bra, måste bara ha nytt bakdäck så jag kan komma ut på vägarna igen, saknar verkligen o köra nu när skrapsåret på knäet läkt och självförtroendet börjar växa tillbaka... Men är väl tillbaks så fort en vänlig själ kan sälja ett hygglo däck vilket är snart :) ... Men jag ska köra "Touring Mode" på onsdagar nu har jag bestämt, inget gasa där mer .. Får bli gasning på sturup istället :) .. :tummenupp

Om Mattias har rätt så försök få tag på Boxer, han har nog däck. Risken är dock rätt stor han vill sälja parvis. men det kostar inget att fråga. Hugg tag i GSXR1100R så hjälper han dig säkert med kontakten med Boxer...

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman