Race-buss/fordon

Maxout

Mr
Gick med
27 Apr 2004
Hoj
YZF Yamaha R6
Behöver tips med ett billigt fordon att transportera hojen i. Priset ska helst inte överstiga 25000 å i den prisklassen ska den också kunna fungera som bruksbil. Den ska va billig antingen i inköp eller att köra. Har sneglat på de äldre caravellerna är dem nått att ha? inte direkt underhållsfria kanske.

Vad ska man leta efter. Eller blir det släpvagn som är billigaste alt?

Ska det vara billigt är det släpvagn som gäller. I prisklassen du nämner får du nån gammal transporter eller carawelle, eller nån transit i kasst skick. Dock är det inte billigt att äga en rishög när man ska besiktiga :näsblod

Om man säger såhär, har budget på 25000max. ska jag ha en halvrisig buss eller bil å släp då jag också ska ha som pendlar bil.

Hallå väcker tråden lite då det är dax att fynda. Nån som har erfarenhet av Mitsubishi L300 från nittitalet. Sitter motorn fram eller bak? får man in två hojjar måntro...

Har även sneglat på en lastbilsreggad caravelle diesel 89a. Samma fråga där motorn sitter väll bak på dem? får man in skiten där?

MostWanted skrev:
Hallå väcker tråden lite då det är dax att fynda. Nån som har erfarenhet av Mitsubishi L300 från nittitalet. Sitter motorn fram eller bak? får man in två hojjar måntro...

Borde nog funka. Men som jag tror jag sagt tidigare, Hundai H100 går som ett skott och funkar nästan som persbil. Vidare kan väl sägas att imo att det är en Korean så kan du få den att gå under litern på sommaren men när nordvindarna kommer vill den ha 1,3

björn

Ett alternativ.

Ägde tills förra veckan en Nissan Serena Cargo 2,5 diesel -97.
Sålde den för 25kkr. (ganska billigt till en kompis)
Reggad som lätt lastbil, 1700:- i skatt och 3400:- hel/hel.

Går fint fast är slö, drog under litern. Varvar lite mycket över 120, lite bullrig.
Rosten är det värsta min var hyffsad.

Två rejshojar går in.

MostWanted skrev:

Köp en Toyota Previa släng ut några säten och du får in hojen. Jag lastade in 2 st 250std hojar och vi åkte tre personer till Frankrike. Grymt bra bil. Min har nu gått 25700 mil sen jag köpte den 96 då den gått 1500mil. Har bytt bromsbelägg och däck men nu börjar avgassystemet bli lite slitet...

köp min 91ans Caravelle . 2.5L. din för 20. nyligen besiktigad. nya däck, ny kamkedja m.m. tsöp.

Webspy skrev:
Varför inte ?

Synd att jag bytt bort min buss mot 2 hojar.... annars kunde den ju varit något !
det kanske fanns en anledning till varför jag köpte en så pass billig hoj, så jag har råd med säsongen överhuvudtaget =) ehh men typ iaf.

Har en ful men helt ok Transit diesel till salu fram emot hösten!
Den är full av hurtsar och hyllor då den gått som service buss på firman.

Den har nog inte passerat 10000 mil men är osäker...
Årsmodell 98 har jag för mig.

Ful utanpå helt ok maskinellt och servad på Ford enligt vad som är sagt att man ska göra.

Sålde en likadan till Penguin i vintras och han är nöjd med den.

Pris straxt runt 20 papp nånting.

Intresserad av den så kan du tjoa till så fixar jag de rätta uppgifterna på den.
Kolla med penguin vad han tycker om sin om du vill.

Bilder på hans bil finns på A-racings hemsida!

*/ ?>
Nyheter
Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!