R6a -00 startar inte

borgarn

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
ingen
EDIT: Kan någon flytta detta, blev i fel forum av någon anledning

Körde en eväng igår kväll och det gick jätte fint att starta den. Det duggade lite men gick fint ändå.
Men ¨så ikväll så klickade det bara när jag skulle starta den. Inte ett startförsök. Ljus finns, och det dör inte när jag ska starta utan minskar ytterst lite i ljusstyrka.

Litet klickande ljud men inget snurr på starmotorn. Testade att rulla igång den och det var inga problem. då startade den och gick fint. laddade den lite och stängde av den. Men den startade inte ändå.

Någon som har något förslag.

Växeln kan det inte vara för när man lägger i den så klickar det inte ens.

Last edited:
Hmm... är dålig på bil och mc-el, men kollat säkringar och reläer?

Lindningen i startmotorn som pga skit har kortslutits, vanligt som fan på bilar. som en annan sade, slå (knacka) på startmotorn.

Den kommer att fungera ett tag, men du kommer för evigt att leva i ovisshet...

Moooooohhhooooohaaaaaahhaaaa :rolleyes:

Hade liknande fel på min hoj.
Jordkabeln till startrelät hade brunnit av,
snacka om taskig konstruktion...

hmm okej...

Nu startar den (ibland). Lättare när den är varm. och jag får jucka och svänga lite på cykeln för att den ska snurra på startmotorn och inte bara klicka... väldigt konstigt

Ja det är möjligt.
Men, jag tycker det är konstigt att den klickar om det är glapp i sladdarna. Då borde den inte visa något livstecken.. ska kolla med batteriet i morgon och se om det blir bättre

Ja det är möjligt.
Men, jag tycker det är konstigt att den klickar om det är glapp i sladdarna. Då borde den inte visa något livstecken.. ska kolla med batteriet i morgon och se om det blir bättre

Nu menar jag glapp i kablarna som går just till startkontakten, skule de vara glapp i de andra så skule mätarna dö okså antagligen. för just när du vrider på styret de e då kontekterna dras fram o tillbaxs. kablarna går på vänstersidan under kåpan, till vänster om tanken.

Nyheter
Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Back