R1a re-make

danneinthehouse

Bawv jyyyyr headzz!
Gick med
20 Jan 2004
Hoj
R1-01/YZ250-00
Har plockat ner hojen i molekyler.. har tänkt b.l.a att lacka om kåpor, plasta över bakdelen och göra om den till permanent "aldrig-i-helvete-skjutsare" (hittar inga snygga kutz), gör en race modell istället...
tänkte hitta nån som plastar över "kutz-hålet" och spacklar igen skiten snyggt.. sen tänkte jag byta fotpinnsats... nu vill jag såklart ha förlag på fotpinnsatser och lackeringsalternativ... låt fantasin flöda... den som har snyggast förslag vinner en påse tacksamhet för all framtid! hehe.. :Bugar :hihi

Köp en race-bakdel från KK-racing istället. Så slipper du förstöra orignalet.

Yamaha%20R1.jpg

:yoparty :Bugar

UrbanTiger skrev:
Tönk på att när du kommer till besiktningen utan pinnar och sadel bak så kommer du att få nerslag.
Skaffa en uppsättning orginal i någolunda skick så du inte går på pumpen.

Till mig sa de inget :va (vid två olika tillfällen)

UrbanTiger skrev:
Tönk på att när du kommer till besiktningen utan pinnar och sadel bak så kommer du att få nerslag.
Skaffa en uppsättning orginal i någolunda skick så du inte går på pumpen.

Nej ... va flän säger du.. ? Måste man kunna skjutsa? :confused:

Dummaste jag hørt! ska man inte sjalv få bestemma hur många saten man vill ha?.

Måste regga om när man tar bort eller sätter tillbaka passagerearplatsen. Samma som exempelvis dragkroken på bilen. Ring bilprovningen och kolla hur du skall göra

danneinthehouse skrev:
klockrent.. han verkar kunna sina grejer..
:yoparty

om du snackar med honom så måste du säga att Mjukis på SH tipsa om Reptil, ska kräva procent av honom :)

En polare från stan pluggar i örebro så han kan säkert ta med den åt dej... lägre fraktkostnad då....

Last edited:
mjukis skrev:
Hör med Henke på www.reptil.nu
Han fixar en cuts åt dej, tror dock han har lite att göra nu så lev tiden kanske är lite lång...

Det var han som fixade min hoj :yoparty så jag gjorde en ny hemsida till honom. Tyvär är den inte upp än... men ska fixa det snart.

Rätt enkelt att avgöra det där med SBP. Kika i papperen på hojen. Under rubriken "Antal passagerare" står det siffran 1 av nån anledning. Om man nu tar bort bönpallen och skjutspinnarna var ska då denna passagerare sitta tror ni?
Alltså: Se till att ha en uppsättning originalbitar till SBP, annars är detju inte en sån hoj som det står om i papperen så att säga.

Att några har lyckats besiktiga utan utrustning för barlast beror enbart på tur. Bygger man om så att hojen inte stämmer kan man åka dit på registreringsbesiktning (inte typbesiktning, det är ännu värre men i stort sett endast tillverkare typar). Har man väl fått anmärkning som kräver regbes så hjälper det inte att bygga tillbaks och sen försöka med ny "vanlig" bes, du måste regbesa hur du än gör (det har åtminstone varit på det viset).

Jag tror att det har gått bra att besiktiga solohojar därför att många sporthojar ser ut som solohojar om man monterar solokuts. Alltså, det har antagligen gått bra därför att besgubben/gumman inte har tittat så noga. Men en vacker dag kanske dom gör det.

Robban_C skrev:
...Alltså, det har antagligen gått bra därför att besgubben/gumman inte har tittat så noga. Men en vacker dag kanske dom gör det.
Precis. Ibland får man folk som är ordentliga och vet vad dom talar om (nitiska och sketjobbiga). EN annan gång råkar man ut för en sådan som min bekant gjorde... Det finns alla de sorter som (o)tur är

"...men du, vilket bett det var i din trumbroms fram..."

Citat: Besiktning i Tagene, Göteborg. Hojen var en GSXR750 '90.

@Robban, fan, du är den mest intelligenta och "välbehövliga" personen på SH (förutom Swedie :tungan) :Bugar

Santo skrev:
Det var han som fixade min hoj :yoparty så jag gjorde en ny hemsida till honom. Tyvär är den inte upp än... men ska fixa det snart.

Fixa de fort för sidan han har byggt är inte snygg nånstans.. :)

Vad har han byggt åt dej o är du nöjd? Måste ju höra om ni är nöjda med my friends grejer..

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT