R1 x 2 vs Volvo 740 FRE - For Real Edition

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Alltså LOL säger jag bara.

Jag och en annan forummedlem (EAF), som jag inte kommer outa för han kanske på riktigt tappade i prestige, blev fett avhängda av en Volvo 740 (For Real Edition) idag. Man tror ju inte det är sant när man drar om en bil och kollar så EAF kommer med när det kommer en jävla häck till Volvo 740 och ålar sig om inte bara bilen som jag och EAF just kört om utan han ska om oss också. :rofl

Men, det var på 50-väg i Vallentuna, riktning mot Vallentuna från Linholmen i
dold kurva och bebyggelse så vi lät honom briljera, och visst kom han om. :lol Hjulparet ner i diket och krängde över halva vägen men om kom han. :yoparty
I rask takt drog han på, förakt mot bebyggelse och refuger visade han minsann också.

Så, om någon just nu läser på Zatzy hur en landsortskittad 740 körde ifrån två stycken mesar på ReTToR så kan jag bekräfta detta. Dock är jag hyfsat säker på att EAF också fnissade i sin hjälm för vi hade just bevittnat gängfotograferingen till turkdunk från Saab 9000 på Statoil Gottröras parkering.

Men ärligt, vilka nötter är det man ska samsas med på vägarna egentligen? Börja köra om sporthojar i en kurva på landsväg med en 20-25 år gammal skithög? :va Nä, nästa år blir det mer bankörning och mindre folklig samvaro på våra vägar.

Skulle man kunna få en länk eller urklipp från det påståendet, det skulle vara roligt att höra hur den personen beskrev sin briljanta omkörning. :)

Hahaha...ja jäfflar.

Märkte när han låg bakom oss på 50-vägen att "det var något han vill visa oss".:tungan

Blev dock helt kall när han pressandes livet ur 740:n tvingade sig förbi i en helt skymd kurva (!!?) - Vilket stolpskott....

/O

Skulle man kunna få en länk eller urklipp från det påståendet, det skulle vara roligt att höra hur den personen beskrev sin briljanta omkörning. :)

Nej jag har inte läst om det hela men jag kan tänka mig att det resulterade i en najs historia i ett pojkrum på Åby Gärde.

:yoparty

Blev avhängd av en galen 245:a för ett bra tag sen, men för hans säkerhet då försökte jag inte hänga på då han va nära att dels köra på mig när han skulle om och köra av vägen när han skulle ta kurvan som kom efter :D

Kan tänka mig va han skryter för polarna än idag hur han körde ifrån en 600:a hästars hoj..

Hur såg skönheten ut? Häromdan blev jag rätt förvånad när en 740 gjorde en phet omblåsning utav mig i den hyfsat skarpa och dålda kurvan längre fram på samma väg (vid ormstaskolan)

Hmm,
Jag tittade lite på det bakdäck som du bytte idag, av slitaget att döma så gasar du ju inte särskilt mycket själv.

Det såg ju ut att ha suttit på en körskolehoj tycker jag.:arsele

Det ar mitt fel... jag servar hans hoj, och det var jag som korde sist!

går de med en 850 ska de gå med en 740 oså tycker man :)
enda 850,in jag sett i 280+ :gnissla

Det ar mitt fel... jag servar hans hoj, och det var jag som korde sist!

Ahaa, det förklarar saken.
Lite märkligt dock att han på 500 mil inte ens lyckats skrubba de sista 12mm av den mönstrade ytan. Såg lite bättre ut på vänstersidan än på högersidan som det i och för sig ofta gör.
Fartgalen kanske är lite försiktig av sig, vilket i sig är en positiv egenskap för en nybörjare som han.
Jag hoppas att han fortsätter att ta det lungt eftersom det är en trevlig prick som började åka hoj sent i livet.

Nästa gång du lånar Eriks hoj så kom förbi firman på en fika vetja!

Ahaa, det förklarar saken.
Lite märkligt dock att han på 500 mil inte ens lyckats skrubba de sista 12mm av den mönstrade ytan. Såg lite bättre ut på vänstersidan än på högersidan som det i och för sig ofta gör.
Fartgalen kanske är lite försiktig av sig, vilket i sig är en positiv egenskap för en nybörjare som han.
Jag hoppas att han fortsätter att ta det lungt eftersom det är en trevlig prick som började åka hoj sent i livet.

Nästa gång du lånar Eriks hoj så kom förbi firman på en fika vetja!

Ajjl do datt! Men han var upp med den till mig vettu.

Ok, snart nere på ett härad var man kan finna dig dårå... :gnissla :D

Jada jada
Nu har denna tråd ballat ur, självklart anlitas Doktorn ifall service av hojen behövs :tummenupp

Nu tillbax till ämnet, 2st R1:or som blev frånkörda av en Volvo sjufööörti :ajjabajja

Ahaha Markus blev avhängd och here's the snyfttråd på SH. :lol

*/ ?>
Nyheter
Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage