R1 krångel efter regn

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Rossis förra
Hojen har stått nu ett par dagar ute och det har regnat, idag när jag vred om nyckeln lät det som nåt tickande/surrande ljud, sen startade den trögt och väl när motorn var igång gick den ej på alla cylindrar.
Efter ha låtit motorn vara igång 1 minut med choken så dog den och vägrar starta, batteriet verkar helt men vad kan ha hänt?

Hojen är byggd som fighter och alla nödvändiga kablar som gick på utsidan har dragits om så de ligger under luftburken.

Nån som har en aning om vad det är som är fel och hur jag undviker detta i framtiden? vill ju inte bli stående om det börjar regna.

kolla så att det inte är fullt med vatten vid tändstiften etc, kan ju vara mycket där regnet kommit eller så är det bara dålig timing och något annat gett sig... hojjen är ju inte byggt att vara utan kåpor så du har ju försämrat skyddet på allt. Hur du kan undvika det är ju att låta den stå innomhus eller iaf under tak. Eller så köper du sånt regn skydd man drar över hojjen

kolla så att det inte är fullt med vatten vid tändstiften etc, kan ju vara mycket där regnet kommit eller så är det bara dålig timing och något annat gett sig... hojjen är ju inte byggt att vara utan kåpor så du har ju försämrat skyddet på allt. Hur du kan undvika det är ju att låta den stå innomhus eller iaf under tak. Eller så köper du sånt regn skydd man drar över hojjen

Jo misstänker också vatten vid tändstiften, jo får dra förbi biltema och köpa ett överdrag.

Vatten i luftburken? Vatten i tändstiftshålen?

I luftburken är det liten chans då lufthålen som leder in i luftburken sitter så pass högt på 98:an att tanken skyddar det området bra, men vatten i tändstiftshålen är även det jag misstänkte först.

Gjorde det enklaste först, att tanka lite soppa och se ifall det löser sig innan jag börjar riva hela hojen. Åkte iväg med bilen, fixade soppa och tankade, hojen startade direkt och gick fint :rodnar

*/ ?>
Nyheter
KTM uppdaterar sin elhoj

Pressrelease från KTM: ...

Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Back