R1-Freddan
Legitimerad fortåkare...
Har skrivit samma thread på stuntforumet men det verkar inte vara alltför febril aktivitet där. Bortse från den översta texten. Det är frågorna som jag vill ha svar på..
Ha det gött alla rejsare
Tackar för ett bra svar!
Det verkar vara så mycket teknik och tajming med att få upp henne med av/på metoden. Jag har väl inte tillräckligt med tålamod för å få det att lira..
Visst är det bara att fortsätta å växla till trean. Grejen e bara den att jag vill kunna ligga på sexan i typ 110 och bara klicka ner 3 växlar vilket skulle bli smidigare än som jag gör nu. Dvs låter farten sjunka ner till typ 70 och tvåans växel.
Fråga 1)
Det här med kopplingsmetoden.. Sliter det så väldans mycket på lamellerna igentligen? Och isåfall vad kostar lameller inklusive montering hos en verkstad?
Fråga 2)
Jag har nu fyllt på ca 1-2 dl efter att oljelampan börjat lysa. Detta är första påfyllningen på 500 mil. Drar den mycket olja eller är det normalt?
Tilläggas kan att jag kört ganska mycket och långt på bakhjulet senaste tiden.
Ha det gött alla rejsare
Tackar för ett bra svar!
Det verkar vara så mycket teknik och tajming med att få upp henne med av/på metoden. Jag har väl inte tillräckligt med tålamod för å få det att lira..
Visst är det bara att fortsätta å växla till trean. Grejen e bara den att jag vill kunna ligga på sexan i typ 110 och bara klicka ner 3 växlar vilket skulle bli smidigare än som jag gör nu. Dvs låter farten sjunka ner till typ 70 och tvåans växel.
Fråga 1)
Det här med kopplingsmetoden.. Sliter det så väldans mycket på lamellerna igentligen? Och isåfall vad kostar lameller inklusive montering hos en verkstad?
Fråga 2)
Jag har nu fyllt på ca 1-2 dl efter att oljelampan börjat lysa. Detta är första påfyllningen på 500 mil. Drar den mycket olja eller är det normalt?
Tilläggas kan att jag kört ganska mycket och långt på bakhjulet senaste tiden.