R1-99 500 mil eller R1-02 2900 mil!! Bäst val??

Mittor

Måtte djävulen ta alla försäkringsbolag!
Gick med
23 Mar 2008
Hoj
Yamaha R1 - 99
Tja på er!
Jag har precis sålt min Kawa så nu ska jag skaffa en annan hoj. Någonting för ca 55000 kr hade jag tänkt mig.

På blocket ligger det två R1:or ute nu, den ena 99:a, 2 ägare och 500 mil. Den andra 02 med 2900 mil, styrdämpare + PC. Båda har lite annat godis så som, slipon, undertail och miniblinkers.

Frågan är nu, vilken skulle ni köpa om ens nån? Begärt pris är 58 resp. 60K. Är detta för dyrt? Jag tycker hojarna kostar lika mycket nu som för 3 år sen :mad: !!

Tacksam för svar

Ps. Är det nån som ska sälja sin hoj till ett vettigt pris så är jag intresserad. Gsxr 750 och 1000, 929, 954 och R1:or är de hojar jag är sugen på. Ds

500 mil på en R1-99 låter lite i min värld..

Men om det ser lika fräsch ut som den rullat så e det väl ett bra köp...

02an svänger betydligt snabbare, bättre.
Lite bättre på allt, utom insprutningen som har ett ryck när man ska på gasen efter avslag.
02an är nog det bättre köpet annars, men ska du ha den roligaste R1an så köper du års 98-99, dock så är det ofta fel i växellådan, den tål inte ovarsam hantering!

99:an är ÄRLIG får jag uppfattning av. Första ägaren hade den stod i flera år. Andra och nuvarande ägaren köpte den i maj 2006. Då hade hojen gått 80 mil. Sen har han kört 200 mil/säsong de senaste två åren.

För övrigt: Första ägaren var nån datanörd och han som har den nu är 44 år!! Men det kanske blir svårt att sälja den där i framtiden när den har gått 3000 mil?!?!

Last edited:
R1-99 500 mil Hmm:va Skulle kolla upp denna hoj NOGA, prata med första ägaren å höra ur långt hojen hade gått när han sålde den.

Det kan vara så att den inte har gått längre, men pruta mycket det är fortfarande en 99:a

99:an är ÄRLIG får jag uppfattning av. Första ägaren hade den stod i flera år. Andra och nuvarande ägaren köpte den i maj 2006. Då hade hojen gått 80 mil. Sen har han kört 200 mil/säsong de senaste två åren.

För övrigt: Första ägaren var nån datanörd och han som har den nu är 44 år!! Men det kanske blir svårt att sälja den där i framtiden när den har gått 3000 mil?!?!

man ska inte stirra sig blind på hur långt en hoj rullat..oavsett om du ska köpa el sälja..

Bara man sköter den el den e välskött med bok osv och gärna kvitton på stora servicarna..

edit: folk som ska köpa hoj tittar oftast på hur många mil den gått..en hoj ska ha rullat 1 mil och kostar gratis..
Sen om hojen dom verkligen köper har rullat 5000 mil med backad mätare osv verkar dom oftast inte bry sig om..

Last edited:
Säljaren vill BUMS ha 58K, han menar att folk kräver samma för 00:or som gått 3000 mil. Jag har redan försökt pruta.

I många fall har han kanske rätt, jag tycker alla hojar är pissdyra nuförtiden!!

02an tveklöst av dedär två...

en 99a med 500 mil? jo tjena..

Varför skulle den inte ha kunnat gått bara 500 mil????
Finns nog en bra förklaring om det stämmer med milen.....
Men det är klart att man väljer 02:an då det är en mkt bättre hoj på alla sätt.
Bara lite trött på alla som tror att det inte finns lågmilare.:tummenupp

Skulle utan att tveka köpa updaterade 02:an , 2900 mil är inte så farligt och du får en nyare hoj för samma pengar.

säger väll som dom flesta finns väll för tusan ingen hoj från 99 som bara gått 500 mil?? ska nog vara 5 tusen mil min 98 har rullat 6 tusen mil

Köp helst en hoj med insprutning så slipper du allt klabb som finns med förgasarna.

Men visst har 99:an bara gått ärligt 500mil så är den knappt inkörd och ett kap.

Köp 99:an för att DU vill ha den , om du redan oroar dig för framtiden ang prisläget på en sporthoj då borde du köpa nått helt annat eller låta bli helt.

Om miltalen varit ett par tusen på båda hojarna hade jag definitivt köpt den med insprutarmotor.

Säljaren vill BUMS ha 58K, han menar att folk kräver samma för 00:or som gått 3000 mil. Jag har redan försökt pruta.

I många fall har han kanske rätt, jag tycker alla hojar är pissdyra nuförtiden!!

Köp den inte då, eftersom du uppenbart tycker den är för dyr. Vänta till sensommar/tidig höst, eller se till att ha pengar då, då är det läge för bra affärer.

säger väll som dom flesta finns väll för tusan ingen hoj från 99 som bara gått 500 mil?? ska nog vara 5 tusen mil min 98 har rullat 6 tusen mil

De finns, var så säker, en bekant köpte i år en -00 som gått 800 mil. Den var mint, verkade inte ens vara körd i regn.

Last edited:
Varför skulle den inte ha kunnat gått bara 500 mil????
Finns nog en bra förklaring om det stämmer med milen.....
Men det är klart att man väljer 02:an då det är en mkt bättre hoj på alla sätt.
Bara lite trött på alla som tror att det inte finns lågmilare.:tummenupp

Ptja neh de e bara tveksamt, men ja skiter i milen, skulle inte köpt en 99a för det priset i vilket fall o en 02a e en såpass mkt bättre hoj så de finns inget tvivel...

Köp den inte då, eftersom du uppenbart tycker den är för dyr. Vänta till sensommar/tidig höst, eller se till att ha pengar då, då är det läge för bra affärer.

De finns, var så säker, en bekant köpte i år en -00 som gått 800 mil. Den var mint, verkade inte ens vara körd i regn.

Ja visst finns det fina R1´or som gått lite Jonas ! Hur gick det för våran motardhjälte ? ( han som tittade på min)

Ja och bara för att din 98a har rullat "sketa" mycket så måste alla andra också ha gjort det.....suck :huvet

Köp GIXXER istället så slipper du fundera vilken du vill köpa!

Å det är här jag skulle föreslå en Honda...........men det gör jag inte för att han frågade vilken av de två R1orna som var mest prisvärd :tummenupp

Förövrigt så FINNS det lågmilare precis som med bilar!
En polare köpte en ny -00 ZX9a år 2001, körde ytterst lite med den och sålde den 2004 med 600mil på mätaren...

Last edited:

Frågan är vad ni andra tycker, är det billigt, dyrt eller lagom kanske. Är priset marknadsmässigt rätt eller vad?

För övrigt så kan jag inte vänta till hösten med att köpa hoj, vad ska jag åka på då? Min trampcykel kanske, jag sålde ju mina Kawa precis nyss för att köpa en annan.....:tuttar

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT