R1 04 vs Kombi Volvo

Ari81

Ny medlem
Gick med
6 Feb 2007
Hoj
Aha
R1 04 vs Volvo kombi

Mc snubben tvekar lite typ :va dessutom har dem stoppat en v8 i Volvo bilen med massor av turbos o andra saker :gnissla Eller :va
Volvette ja nu fattar jag en corvette motor aha :va

[YOUTUBE-ID]XBu6STlhh8Q[/YOUTUBE-ID]

Last edited:
Tvekar lite? Han försöker ju inte ens ge järnet så att kalla det "R1 vs Kombi Volvo" är nog liiiite fel...

trickfilmat! en såndär volvohäck självantänder likt en meteor(it?) så fort det går över 130

Öhm, R1an går från 130-180 på runt 15 sekunder...:P Min 660 är snabbare än så :D Han ger ju under halvgas lätt... Volvohäcken hade ju inte haft en chans om killen spettat på lite....

edit: klart snackar vi mph så är de ju en annan sak... :gnissla

Klart fan den visar mph. Bilen har nog högre toppfart men en bättre förare hade nog accat ifrån den ibörjan.

Klart fan den visar mph. Bilen har nog högre toppfart men en bättre förare hade nog accat ifrån den ibörjan.
Handlar nog inte om bättre förare utan att hojföraren åker efter för att dokumentera Volvons körning och inte något rejs. Han gasar ju inget med hojjen, ligger kvar ett tag utan att växla upp från 4:an och sen går han till 6:an direkt.

I så fall så har väl hojen ganska nära "gasen i botten", om vi talar toppfart alltså. Så som jag förstod så handlade filmen om toppfart och inte acceleration..?

184mph=296km/h, en -04 R1, har nog inte så mkt mer att hämta...:va

Last edited:
Borde vara mph om växelindikatorn bakom nyckeln visar något som jag utläser till en 6a, 180 mph borde vara runt 300 kmh. 100mph = 160 kmh + 80% av den siffran ca 130 = 290 kmh någonstans i närheten av rödmarkeringen på 6an. Har aldrig kört en spetta, men i teorin verkar det rimligt, eller ?

Min brorsas systers dotters svågers kusins trampcykel går fortare än allt för han är bäst på att köra och vi räknar hastigheten i mach sen tar allt eld! eller jag vet inte?

Är det bara jag som e full men jag har inget minne av att min r1-04 såg ut sådär...:va eller e de jag som e trött

*/ ?>
Nyheter
Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa

Det händer en hel del när d...

Katalogen börjar ta form!

Stora Motorcykelkatalogen 2...

KTM och Husqvarna återkallelser

Pressreleaser från KTM och ...

Provkörning pågår: KTM 1390 Super Adventure S EVO

Vulkanen Teide vakar över o...

Äventyr i Algeriet

I januari åker Allt om MC t...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Direkt från Teneriffa! Förs...

Back