R1-03 bygge

Bladåker

Bladåker
Gick med
21 Sep 2005
Hoj
R1 -03
Hej har lite problem med mitt ibygge av en r1 motor-03 i min backsidovagnshoj..
alla komponenter är på plats och allt ska vara klart för start, men får inte fram någon gnissta. är det någon som har gjort något liknande bygge eller har erfarenhet av liknande problem? har kommit så långt så jag måste prata med någon eller kolla på något annat bygge.. :gnissla

Ja i Tänningslåset, vad jag kan förstå så är det där kodningen sitter men jag har ej tänningslåset och jag har fått allt annat att fungera det är lite gnista som saknas bara.. skulle det sitta startspärr i boxen skulle jag inte kommit så här långt som jag är nu +så skulle inte tex startmotor . soppapump. färddator fungera ec.. felkod 19 betyder stödkontakten
men jag har provat en annan utan lycka..Det bästa är om man skulle kollat på ett liknande bygge men vem har de?? :)

Jag har inget liknande bygge, men jag har en del koll på startspärrar...

Sprutar den in soppa? Risken är att du boxen inte ger varken gnista eller soppa eftersom startspärren går in. Startmotorn brukar inte gå genom boxen utan bara genom reläer för stöd, koppling o.s.v. Så o avsätt om kodningen av nyckel funkar eller ej så snurrar startmotorn.

Men är det start spärren så får du varken soppa eller gnista...

Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti