R&G Inline Resistor

minid

Ny medlem
Gick med
19 May 2010
Hoj
2010, KTM 690 SMC
Hej!

Har ett litet problem såhär på kvällskvisten.

Ska byta ut mina speglar på min Gixxer till miniblinkers.

Har skaffat allt även motstånd (Kolla trådnamnet)
Har försökt att koppla på alla håll o kanter men ändå vill inte mina blinker sänka sitt blink tempo... :(

Någon som tidigare använt sig av dessa motstånden som kan hjälpa lilla mig så hade jag blivit glad.

Bild på motstånden!
img592.jpg

Tack på förhand!

Tycker dom borde sitta parallellt med blinkersarna för att det ska lira, antar att det är diodblinkers. Ser ju ut som det är tänkt så också om man kollar på anslutningarna på dom.

Mm jo det vill jag med få det till men de vill ändå inte sänka hastigheten..

Har testat koppla Plus till den ena "hona, hanne" kontakten och minus till de andra 2 och då får blinkersen ström men det blinkar fort.

img0162hg.jpg

Lättare med siffror kanske.

1. Plus från blinker
2. Plus från "hoj"
3. Minus från blinker
4. Minus från "hoj"

Så har jag testat bland annat. Men de gånger jag får det till att lysa så är hastigheten för snabb på blinkersen...

Last edited:
Måste väl vara mer än jag som tagit bort speglarna med integrerad blinkers på detta forum?
Hur har ni kopplat motståndet?

Måste väl vara mer än jag som tagit bort speglarna med integrerad blinkers på detta forum?
Hur har ni kopplat motståndet?

Självklart är det så. Du bör ha ca 8-12 ohm parallellt över din diodblinkers.

Ser inte hur det där är men du kan ju ta en multimeter och mäta upp den.

Annars kan jag rekommendera att försöka hitta eller om någon annan vänlig själ kan länka till den stora miniblinkerstråden där alla problem och tankevurpor gås igenom.

Mitt stalltips är att skita i motstånd och köpa lastOberoende blinkersrelä på Biltema så kan du koppla nästan vad fan som till blinkersar eftersom det relät inte bryr sig om vad det är för last.

Ok.. De motstånden jag köpt bör ju fungera till mina blinkers eftersom det var de som rekommenderade de. Jag har parallellkopplat det som jag förklarade med hjälp av bilden med siffror till varje kontakt.

Bara en tanke, men har du kopplat in både fram och bak när du testar?

Bak är ju alltid inkopplat. Bak ska original fortfarande användas.
Bak och fram på samma sida blinkar lika fort med eller utan motstånd.

Känns som problemet ligger i hur jag ska koppla det eller så är motstånden för svaga. Men det har jag svårt att tro efter som jag köpte blinkersen och motstånden på samma ställe.

Last edited:
Känt efter om motstånden blir varma? (om de fungerar och att de får någon ström?)

Kollat upp så att det är rätt på minus och plus? Diodblinkers har troligtvis en plus och en minus som inte fungerar om man växlar dem, själva motstånden kommer jag inte ihåg om det spelar någon roll, men det vet säkert någon annan på forumet.

Last edited:
Ok.. De motstånden jag köpt bör ju fungera till mina blinkers eftersom det var de som rekommenderade de.

Jamen fråga där du köpte dem, hur de ska kopplas. Om det ändå inte funkar så måste du begära pengarna tillbaka, och till exempel köpa ett annat blinkrelä, som någon föreslog.

Har fixat det idag. Har frågat de dessutom. Hade kopplat rätt men motstånden var för svaga. Ska man använda dessa motstånden så kan det vara att man behöver 2st på en lampa för att få det rätt. Skaffade biltemas motstånd idag och de funkade klockrent direkt.

Blir till att lämna tillbaka de andra om inte där är någon som behöver de. :)

Nyheter
Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar