R 1 03 slirar på koppling efter oljebyte

brännupp

snabbe-mange
Gick med
2 Mar 2006
Hoj
zx7r, svart som natten
skulle ut o köra nationalrundan kollar oljeglaset så va den tom, brist på annat så hällde jag i 1 l olja10/40 bil olja efter ca 2 timms körning fick jag svårt o växla ned,, hojen stog sen i 3 ddr skulle ut o köra så tog den knappt i början när jag lade i 1 an så bara stack den iväg, efter ett tag så funkade den lite, plockat ned alla lameller o torkat av +hällt i castrol gps olja delsyntesk, vad gör nya lameller eller? hojen har gått 2000 mil hyfsad tuff körning, men där är mycket kvar på lamellerna, tacksam för svar

Inget konstigt med det, biloljan är inte avsedd för våtkoppling.:mad:
Och det visste du inte som är mc-mek?:va:va:va

Last edited:
Inget konstigt med det, biloljan är inte avsedd för våtkoppling.:mad:
Och det visste du inte som är mc-mek?:va:va:va

Står det att det är bilolja inblandad:vaHoppas inte så, men är så, jag skulle bara byta olja igen omgående.

Edit: varför bilolja i mc......suck.

bilolja dödar lamellerna. den innehåller antifriktions adaptiv...

Kan nån moderator flytta in den här tråden i "mektabbar" :D

Kan nån moderator flytta in den här tråden i "mektabbar" :D

kl va 7,30 på sönd morgon skulle träffa alla som skulle köra = panik, vet att det funkat med 10/40 bil olja då jag kört med det innan, va lite på kanelen igår, den slirar inte utan den tar dåligt, rev den idag,o hittade felet, ska inte berätta vad det var det pga alla påhopp här soory ni alla seriösa här , vill ni R1 ägare veta så pma mig tydligen ett vanligt fel på R1 som jag inte är utbildad på som har mycket problem med olje drickande r R!, nu har jag löst det själv

kl va 7,30 på sönd morgon skulle träffa alla som skulle köra = panik, vet att det funkat med 10/40 bil olja då jag kört med det innan, va lite på kanelen igår, den slirar inte utan den tar dåligt, rev den idag,o hittade felet, ska inte berätta vad det var det pga alla påhopp här soory ni alla seriösa här , vill ni R1 ägare veta så pma mig tydligen ett vanligt fel på R1 som jag inte är utbildad på som har mycket problem med olje drickande r R!, nu har jag löst det själv

Sicket skitsnack:trött

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...