Rör till en CBR 1000 RR 04:a

tomas_e

Kenta
Gick med
16 Jan 2004
Hoj
Fireblade 1000-04, Junisens Ktm 50 pro junior
Jag har inhandlat ovan hoj från Lelles i Uppsala. Nu undrar jag om någon vet vilken sorts "trimpipor" man skall inhandla till denna hoj? Är det någon som vet vad som är bra, vad som finns, eventuella andra åtgärder? Har blivit erbjuden Micronsystem men min erfarenhet säger nej tack till Micron, har jag fel? Vore tacksam för experthjälp här, max kostnad ca 8000:- då detta ingår i hojköpet! Vad skall jag köpa?? :va

Micron är väl kända för att låta högt och hålla en hög kvalitet, vad jag har hört i alla fall.

Om man får ett Akrapovic för 8000:-, så hade jag valt det!

Man gör säkert som på alla andra hojar, trimrör, luftfilter och PC.

OBS! Kan vara värt att kolla innan du köper dyra K&N filter!
På min SP-2:a så lönar det sig inte att byta luftfilter. Där är mämligen
original luftburken för liten och felkonstruerad, så det var bara att köpa
en ny burk :)

tomas_e skrev:
Jag har inhandlat ovan hoj från Lelles i Uppsala. Nu undrar jag om någon vet vilken sorts "trimpipor" man skall inhandla till denna hoj? Är det någon som vet vad som är bra, vad som finns, eventuella andra åtgärder? Har blivit erbjuden Micronsystem men min erfarenhet säger nej tack till Micron, har jag fel? Vore tacksam för experthjälp här, max kostnad ca 8000:- då detta ingår i hojköpet! Vad skall jag köpa?? :va

Bilder? :Bugar

Mina erfarenheter säger mig att micron låter jättemycket, ger ganska mycket effekt, men dock inte har mer än halvdan kvalitetsnivå.

Yoshi eller Akra skulle jag valt.

//jaG

Gustav1 skrev:
Micron är väl kända för att låta högt och hålla en hög kvalitet, vad jag har hört i alla fall.

More skrev:
Hojen kom till Lelles förra veckan, skyltarna har inte kommit och jag har som sagt inte bestämt mig vad gäller rören............... men efter dessa små hinder så skall den hämtas troligen i slutet på veckan då kommer bilder oxå! :D :tummenupp

Gustav1 skrev:
Men vad finns det för alternativ till denna hoj??? Är detta system optimalt till denna hoj!?

Roger_SWE skrev:
Om man får ett Akrapovic för 8000:-, så hade jag valt det!

Man gör säkert som på alla andra hojar, trimrör, luftfilter och PC.

OBS! Kan vara värt att kolla innan du köper dyra K&N filter!
På min SP-2:a så lönar det sig inte att byta luftfilter. Där är mämligen
original luftburken för liten och felkonstruerad, så det var bara att köpa
en ny burk :)
Men finns alternativ??? :va

Stod en CBR1000RR här i stan oxå. Men den var såld redan. Suck... blev lite habegär där ett tag. Men men...

Köp Giannelli då?
Slip-on_titanio_2_giannelli.jpg

Du sliter ju såklart bort värmeskyddet över sliponet. =)

Nyteknik skrev:
Nej, men inte nödvändigtvis mycket dyrare än Akrapovic. Hade jag en CBR 1000 RR och var på jakt efter ett avgassystem skulle jag definitivt kolla vad HRC:s egna kostar. :tummenupp
Man hade nog sparat ihop de där 80k extra som hela paketet kostar. 207hk är inte att leka med!

Nyteknik skrev:
Här har föreslagits Sebring, Micron, Akrapovic och HRC. Vad mer önskar du? Pengar att handla för? :va :7peta
Pengar att handla för är den enda bristvara jag har gott om! Men jag vill veta vad som är bäst!!! Självklart skall det vara inom rimliga gränser! Sen blir jag lite förvånad Ny teknik, finns ens dessa rör till den hojen??? :7peta När jag talade med Lelles så var det en begränsat antal leverantörer som redan nu kunde leverera, någon som vet något om detta? :va

Nyheter
BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Back