Rök till röding?

Lurch

Partiellt rupturerad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 750
Tjena,

Jag har lite fjällröding som jag skulle vilja röka. Inte röka alltså utan röka så att man kan äta den rökt (bäddat för dåliga vitsar här...). Finns det nån bra rök som man kan ställa på balkongen eller är man rökt? Bor i lägenhet alltså.

.

En Abu-rök borde du kunna hitta på den där fiskeaffären vid stortorget (om den är kvar där).
Den är inte speciellt stor så det beror kanske lite på hur stor fisk du lyckats få tag i.
Dom brukar även sälja "smaksatt" sågspån som du ska röka med.
Klipp ner lite enris i det också så blir det bellisimo! :tummenupp

Som sagt, en liten röklåda kan du ju ha på balkongen men det kommer komma en hel del rök från den!

Tror jag skulle bli riktigt förbannad om nån äcklig granne höll på att röka fisk på balkongen hela tiden.:mad:

Så farligt mycket rök brukar det inte sippra ut från en aburök, men visst, en del blir det ju. Men det luktar ju bara gott :tummenupp

Nä är väl inte jätte mycket medans du röker men lite är det ju.. och framförallt när du öppnar locket! Men beror ju lite på hur kinkiga grannar man har :yoparty

Rätt så trevliga men en del vädrar ju sängkläder och sånt. Jag får gå ut i parken istället, det tar väl bara 20 min att röka på ett par filéer?

.

Ut och halstra över öppen eld istället.
Lite salt, dill, smör och folie sen är det klart.

Kan ge tipset på sallad med kall kokt potatis till det också, fan vart sugen nu måste jag upp till stugan och dra upp ett par :)

Nyheter
European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul