Råttjävlar...

Alex R1100S

Numer bosatt i Norr
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR600RR-06 & CB500 -77
Satans jävla äckeldjur!

De har tuggat i sig både lite isolering på kablar, snaskat lie på packningar, plast & gummi i vintras...

Kul...

Så kan det gå om man snålar på garage... hade min lilla älskling ute på landet hos farsan i vintras.

Hatar de små kräken...

Alex R1100S skrev:
Satans jävla äckeldjur!

De har tuggat i sig både lite isolering på kablar, snaskat lie på packningar, plast & gummi i vintras...

Kul...

Så kan det gå om man snålar på garage... hade min lilla älskling ute på landet hos farsan i vintras.

Hatar de små kräken...

Hade du inte "plastat in" hojen? :confused:

750RR

Jag brukar ta byggplast och formligen plasta in hojjen över vintern när jag blir tvingad att ha den ute...

Byggplast finns på Ikea för en hundring, så har du en ordentlig rulle som räcker livet ut.. :)

Och så pallar jag givetvis upp hojjen för att bespara fjädringen, samt sprutar 5/56 eller symaskinsolja ÖVERALLT (En sprayburk åt gången). Sen dränerar jag ur all bensin ur tanken/förgasaren. Sen lättar jag på tändstiftet och sprayar olja där också och drar drunt några varv. Sen tömmer jag luften ur däcken så dom inte spricker. Tror det var allt!!

Sen när du täcker av hojjen är den lika fin som förra sommaren...

/Zana

Alex R1100S skrev:
ok allt det andra är jag med på... men plasta in den var nåt nytt för mig...

Iofs är plast inget som håller odjur borta, men det håller väder och vind ute iallafall...

Men du har väl en pressening över den iallafall?!?!

Har ett ventilerat Held kapell... när den står inne brukar jag slänga på ett stort lakan bara...

Tror att de små äcklen känner lukten av insektsmos, och därför tuggar där man smashat en geting el. liknande... plast kanske kan hålla inne dofterna, vet inte hur bra luktsinne kräken har...

Lägg ut lite gift på strategiska platser kanske? Eller bind fast en katt vid hojjen... =)

Skojja bara

Jag använde en av de effektivaste råttfällorna man kan använda för nån vecka sedan... Jag släppte ca: ett ton klentimmer över en råtta. Kanske inte är så bra för hojen men effektivt var det
:cool:

Alex R1100S skrev:
Satans jävla äckeldjur!

Kul...

Hatar de små kräken...

Man kan alltså lugnt hävda att du är ägare till en rat-bike.... :D
(Ja, ja, lite rolig var jag i alla fall..;)

*/ ?>
Nyheter
Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Back