Råkade köpa en DVICO / TVIX M-3100U

jesseboy

O med veten sär skrivare
Gick med
25 May 2003
Hoj
söker byggprojekt
Kommer väl snart på posten.
Kostade iofs bara ett par spottloskor, men jag trodde ju att jag bara "skojbjöd"...
Har man nån som helst användning av den när man har en 100 kilos tjock-TV och ett par hårddiskar över?
Har kört det mesta streamat (via kabel) genom mitt antika XBOX, sen har jag inte fått ett skit att funka så nu har jag lite kablar, adapters och skit så jag kan se med halverst godtagbar bildkvalitet från lapp-toppen in till muskedundertv:n.
Kvaliteten är faktiskt ganska OK, förutom att gratis-tv-apparater tenderar att ha levt sina bästa år innan de träffar mig, som så tacksamt tar emot allt TV-relaterat bara det väger över 90 kg.

Jag har hittat lite skriverier om den och de flesta verkar nöjda, så int vet ja, kasche he funka?

Vet att den ej har trådlöst nätverk eller streamingmöjlighet, men kan man stoppa i fanskapet ett litet USB-minne med favoritserien och se?
Nån som haft en sån?
Är det hallonburk rakt av?

Har inte så mycket erfarenhet kring M-3100U men som alltid så kolla att den har nyaste firmwaren. Här har du manualen.

USB-porten ser ut att vara en typ B så minnen kommer inte att passa utan adapter. Men det är inte helt osannolikt att möjligheten att köra från USB sitter ihop med möjligheten att streama. Men med en hårddisk i så kan du ju plugga TVIXen som USB-enhet mot datorn för att flytta över saker, och för du över från lappisen behöver du inte ens plugga ur TVIXen.

Min HD M-4100SH är jag helt nöjd med. Har dock ingen hårddisk i den utan streamar enbart, alternativt pluggar in nåt USB-minne om någon har med sig ett sådant. Det enda jag kan klaga över på den är att den inte klarar att köra direkt från RAR som gammel XBOXen. De är dock inte speciellt bra för att köra musik på pga menysystemet.

Last edited:
Tackar, Mr. Noll.
Tanken är främst "TV", dvs serier å skit.
Jag testar, sen har jag hittat i isoleringen till lägenheten ett par andra hårddiskar, så vi får se vad som blir av hela eländet.
Synd bara att ens tee-vee ska ge så rutten bild... :P

Tack å hare! :)

*/ ?>
Back