Råd ny MC, (tidigare kört SV och TL)

swmike

Ny medlem
Gick med
19 May 2003
Hoj
TL1000S
Fick försäkringspremien för min TL1000S, 30kkr/år var inte så roligt, känns overkill med tanke på att jag mest kör till och från jobbet och sällan ens är över 5-6krpm och sällan använder ens halva effekten (finns till försäljning här på siten).

Älskar dock TL-motorn (vad har de gjort med den i V-Storm egentligen, totalförstört allt vad bottenvrid heter) och trivdes även bra med SV650S:en jag hade tidigare. Har funderingar på att gå tillbaka till SV650S men den modellen börjar bli till åren så jag funderade på något annat, något som kanske är ännu billigare att försäkra?

Jag vill ha en smidig cykel som fungerar bra att snirkla sig fram i stockholmstrafiken med (provkörde en BMW 650CS, har även provat Yamaha XT600, men de är lite väl uppräta och jag tycker inte riktigt om enstånka), gärna smal och lättkörd (bottenvrid!). SV:n är bra på detta, vad finns det mer för liknande maskiner?

Kåpa är inget krav men jag tycker halvkåpa är klart trevligt. Klass 5 är max försäkringsklass som är acceptabelt.

Mottager alla tips tacksamt.

TRX850 skulle iaf jag snegla åt om jag vore äldre och kunde få en rimlig premie. klass 5, halvkåpa och skönt ljud :bow

Kolla även på Ducati M600, M620ie, M800ie, 750SS alla dessa är klass5.

Tjenna micke :hej

SV'n är väl helt ny och uppdaterad i år?
Antingen den eller som någon nämnde, trx850 är rätt kul billiga hojar.

kawa

kollat på
kawazaki zxr-7s
den perfekta bruks/pendlarhojen, billig, bränslesnål, halvkåpa och går att köra riktigt aktivt med

Last edited:
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...