Rätt Storlek på Skinnställ!

peterhop

Ny medlem
Gick med
13 Apr 2007
Hoj
2012, Kawasaki Z1000
Tack för alla inslag om storlek på skinnställ. Precis köpt ett Clover skinnställ som kändes tightare än ett korvskinn. Hade aldrig köpt det om jag ej läst dessa trådar. Börjar sitta som gjutet redan efter ett par körningar, fast jag kan knappt ta av mig det än. För de som vill veta storlek, 175/75 stl 48. Hade jag köpt 50 så hade jag drunknat i det. Tack igen:)

Peter

Last edited:
Lyfter en tråd, ist för att starta en ny..

Jag är 183/75 och ska köpa helställ (mitt första, håller på att ta kortet).

Är det storlek 50 som borde gälla för mig?

Tänkte beställa från fc-moto.de och undrar om någon kan rekomendera något speciellt ställ (så bra som möjligt, men gärna runt 600euro)

mvh Arnesson

Tänkte beställa från fc-moto.de och undrar om någon kan rekomendera något speciellt ställ (så bra som möjligt, men gärna runt 600euro)

mvh Arnesson

Beror helt på vilket märke du köper och vilken modell

Berik helställ passar nog dig bra, men du får en riktig cameltoe om du sträcker på dig men du ska ju köra hoj och då ska man inte stå. Köper du 52 blir det för stort i bredd så borde finnas bättre märken flr lång smala men åk och testa Lelles ligger väl nära så bara åka dit och bli svettig.

mvh Arnesson

Samma mått som du. Kör i ett Alpinestars delat strl 50. Sitter som ett korvskinn överallt, dock inte på överarmarna av någon konstig anledning :confused:

Samma mått som du. Kör i ett Alpinestars delat strl 50. Sitter som ett korvskinn överallt, dock inte på överarmarna av någon konstig anledning :confused:

Jag testade ett helställ från Alpinstar (använt) i storlek 52. Detta satt tajt över axlar och armar men, lite slapt över knäna. Kan ju bero på att ägaren har töjt ut det. Men tror nog storleken 50 är den som gäller för mig. Korvskinn är ju perfekt :tummenupp

mvh Arnesson

jag väger 3 kg mer än dig (lika långa)

jag köpte ett Berik laguna seca strl 52 (Helställ)

satt jävligt tajt (numera uppklippt efter dejt med rådjur)

Tack för svaren, jag får helt enkelt åka till Lelles och testa, för att vara säker.

mvh Thomas

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...