Rätt Kawafärg?

repan

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 May 2004
Hoj
Kawasaki
Finns rätt färgkod tillgänglig för allmänheten. Har hört att bilfärger är enkla då de finns uppskrivna vid reservhjulet. Men hur är det med hojfärger. Jag hade min gamla hoj inne för lackering. De skulle lackera ena sidokåpan men det slutade med att de fick lackera om hel hojen eftersom de inte kunde få tag i rätt färg. Är det så omöjligt eller det beror på vilken lackeringsfirma man kontaktar? Vågar man lämna in enstaka kåper numer?

Den kan man inte lita på. ZX-10R 05 hade samma kod som ZX-6R 05 och det är märkbar skillnad.

Då kan man inte lackera om enskilda kåpor då?

ok, jag ska lämna in en kåpa för lack i Kristianstad. Får se hur det blir. Liten skillnad i nyans sperlar mindre roll för mig då hojen inte e direkt ny

ok, jag ska lämna in en kåpa för lack i Kristianstad. Får se hur det blir. Liten skillnad i nyans sperlar mindre roll för mig då hojen inte e direkt ny

Var i kristianstad? Jag hade min inne på AC billackering i ksd. Återkom gärna med resultatet sen så jag vet om det finns hopp.

Hade en zx6r -97 tidigare och när jag behövde lacka om toppkåpan jämförde vi helt enkelt på firman vilken färg som passade.
Fanns bara några stycken nyanser som matchade och har för mig att den hette lime green. Var inte svårt att hitta rätt, tog kanske 10 min...
Lackade för övrigt på Perstorps Billackering, snabba och perfekt resultat!

Back