Räknas Helsingborg som storstad? Premie = Stockholm?

Villee

rookie
Gick med
24 Oct 2003
Hoj
cbr600f
Haj, funtar på om man vinner något på att försäkra sin hoj i Helsingborg eller Lund före Stockholm, hur stora skillnader är det?

sege skrev:
Inte så att du ska skenförsäkra va?

Absolut inte, det är ju olagligt och drabbar oskyldiga!

Ska eventuellt plugga i Lund och troligen bo i Hbg i sommar/höst. Har även möjlighet att ha mig folkbokfört i Sthlm och därav få försäkringspremie därefter.

Villee skrev:
Absolut inte, det är ju olagligt och drabbar oskyldiga!

Ska eventuellt plugga i Lund och troligen bo i Hbg i sommar/höst. Har även möjlighet att ha mig folkbokfört i Sthlm och därav få försäkringspremie därefter.

Olagligt vette fan.

Undrar hur det är med sånt, när man är folkbokförd i Sthlm men bor i Lund och försäkrar hojen i t.ex. Stockholm när man alltid har den i Lund.

Hmm.

sege skrev:
Olagligt vette fan.

Undrar hur det är med sånt, när man är folkbokförd i Sthlm men bor i Lund och försäkrar hojen i t.ex. Stockholm när man alltid har den i Lund.

Hmm.

Tvivlar att man tjänar på att bo och åka i Lund och ha sthlms premie, men tvärtom kanske ? :brinnerup

Olagligt är det nog inte, då återstår väl endast frågan om man tjänar tillräckligt att det är värt besväret.

Villee skrev:
Tvivlar att man tjänar på att bo och åka i Lund och ha sthlms premie, men tvärtom kanske ? :brinnerup

Olagligt är det nog inte, då återstår väl endast frågan om man tjänar tillräckligt att det är värt besväret.

EXEMPEL HÄÄÄLGE! :D

Ingen aning, ring bolagen och fråga.

Stockholm är väl Zon 1 ?
Helsingborg är iaf Zon 2
men när det gäller lund, så är jag lite osäker, bjärred som inte ligger långt ifrån Lund, är Zon 3 vad jag har hört, så det är klart att du tjänar på det. om det så är 500:- ... 500:- får man ganska många liter soppa för... :tummenupp

wonderwizard skrev:
Stockholm är väl Zon 1 ?
Helsingborg är iaf Zon 2
men när det gäller lund, så är jag lite osäker, bjärred som inte ligger långt ifrån Lund, är Zon 3 vad jag har hört, så det är klart att du tjänar på det. om det så är 500:- ... 500:- får man ganska många liter soppa för... :tummenupp

Hbg here I come..

Nyheter
Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...