Räcker huvudcylindern?

Borken

Bönhasare
Gick med
16 Nov 2006
Hoj
-04 Ducati Monster 620 S ie, Yamaha XT 250 -88, Kawasaki Z750
Tjena
Håller på å caféar (mer tracker kanske) en gammal Kawasaki Z750 med extremt svampiga bromsar.

Eftersom bromsslangarna var orginal (-82) så byttes dessa till nya stålomspunna = lika svampigt.

Oken är i bra skick jag renoverade dessa, men huvudcylindern var lite sliten så det kändes inte värt att köpa nån renoveringssats till densamma.

En Thailändsk kopia på Brembo RCS19 inhandlades för kaffepengar storlek 16X18 vad nu det betyder(borrning och slag?), men bromssystemet är fortfarande svampigt och huvudcyllen går i botten?

Fråga ett: är räcker den nya huvudcylindern till för orginaloken?

Fråga två: är det bara luft kvar i systemet(jag har luftat ganska mycket på många olika sätt)?

Fråga tre: finns det någon vettigare lösning på Z750 bromsar som ger bra verkan och ett stumt handtag?

Möt diametern på dina bromskolvar så man kan rökna på utvöxlingen. Rent nstinktivt borde den dock vara rimlig så luft är nog ditt problem. Kinakopiorna på brembo är inge vidare, ofta är det bättre att köpa en beg sporthojspump istället.

Ok!
Du har nog rätt ang kvalitén på pumpen, ska riva isär eländet å se vad som felar.

Hittade inga direkta fel förutom att den läckte lite. Loppet var runt å fint och exakt 16 mm (iofs inte mätt med trepunktsmikrometer)
Bytte packningar till vad jag hade hemma(bilvariant), men efter det så pumpar den inte alls.
Ska tydligen vara nån form av dubbelfasad packning för att det ska funka eller?

Jag röstar på luft! Jag hade liknande problem som jag till slut löste så här. Lycka till! :)

*/ ?>
Nyheter
KTM uppdaterar sin elhoj

Pressrelease från KTM: ...

Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Back