Räcker det med ikörkort?

Attitude

Ny medlem
Gick med
12 Mar 2012
Hoj
2008, Suzuki Intruder C1800
Hej! Har laddat ner appen ikörkort mc.. Räcker det med denna för att klara teorin? Jag har nu läst lite i appen och får 65+ i poäng av 70... Kommer jag klara mig på det? Alltså räcker den appen?

Läs böckerna (Mc och bil) dem räcker mer än väl. Fick 51 första försöket utan att plugga, trodde att jag hade teorin tillräckligt färskt i minnet men det räckte inte riktigt, men någon timme med böckerna och det gick fint fint.

Jag skulle säga nej. Med såna program så lär du dig rätt svar, men du lär dig inte VARFÖR det är rätt svar. Lär du dig för att klara provet eller för att bli en duktig hojförare som planerar att överleva många år i trafiken?

Min fråga handlade om programmet, för er som använt er av den. Det står en förklaring på alla svar, varför det är som det är. Min fråga är helt sonika om det programmet räcker.. Sedan finns det teori i den.. Frågan är som sagt om det räcker, för er som vet om innehållet.

Last edited:
Du borde nog åtminstone prova STR:s onlinetester som man kan betala för per prov eller hur det nu är, bra med olika källor. :)

ikörkort mc är bra om man bara är ute efter att klara teorin. (den räcker)
men för din egen och andras skull i trafiken så finns det inte bara böcker att läsa, utan en hel del på internet
(bla. svmc) där man behandlar inte bara trafik, utan även fysiska egenskaper på en hoj som man kanske inte kan gissa sig till.
mitt råd är att klara teorin med ikörkort mc men sluta för bövelen inte där!:fakta

ikörkort mc är bra om man bara är ute efter att klara teorin. (den räcker)
men för din egen och andras skull i trafiken så finns det inte bara böcker att läsa, utan en hel del på internet
(bla. svmc) där man behandlar inte bara trafik, utan även fysiska egenskaper på en hoj som man kanske inte kan gissa sig till.
mitt råd är att klara teorin med ikörkort mc men sluta för bövelen inte där!:fakta
Håller definitivt med, SMCs bilagor är enormt bra har läst alla och även när de blivit uppdaterade. Gött, då får vi hoppas att lördagens teori komme ratt gå finemang :)

Min fråga handlade om programmet, för er som använt er av den. Det står en förklaring på alla svar, varför det är som det är. Min fråga är helt sonika om det programmet räcker.. Sedan finns det teori i den.. Frågan är som sagt om det räcker, för er som vet om innehållet.

Förstår man vad teorin handlar om så räcker den. Har du B kort har du mycket kvar av teorin. ( Hoppas jag)

Det beror på från person till person, många fårstår inte var teorin går ut på utan bara vill lära sig svaren på frågorna för att sen klaga när något går snett i verkliga livet. Så svaret på din fråga kan nog bara du själv svara på. Hoppas du är en klok som läser på lite med.:)

Svårt att säga då transportstyelsen slumpar fram frågorna ur en mycket stor frågebank. Vissa får rätt frågor dvs. de frågor de nött på div. hemsidor /appar andra inte. Men en sak är säker läser du boken & gör övningsfrågorna i boken & på körskolan & är normal begåvad klarar du teorin.:fakta Men är du för lat för det får du antagligen chansa ett par gångerr innan du är i mål, med lite tur godkännt direkt.:brynad:4skrika
Ska du köra upp på intrudern? Om så hur går lågfartsdelen ? :D :D Ingen vänlig själ som övertalat dig att ta en lättare hoj? :rolleyes::3freak:rofl
Nej det är rätt är man en glidare så är man det fullt ut även om det innebär 5 uppkörningar - Keep up the good work :lol:lol:lol:D:D:D

Last edited:
Svårt att säga då transportstyelsen slumpar fram frågorna ur en mycket stor frågebank. Vissa får rätt frågor dvs. de frågor de nött på div. hemsidor /appar andra inte. Men en sak är säker läser du boken & gör övningsfrågorna i boken & på körskolan & är normal begåvad klarar du teorin.:fakta Men är du för lat för det får du antagligen chansa ett par gångerr innan du är i mål, med lite tur godkännt direkt.:brynad:4skrika
Ska du köra upp på intrudern? Om så hur går lågfartsdelen ? :D :D Ingen vänlig själ som övertalat dig att ta en lättare hoj? :rolleyes::3freak:rofl
Nej det är rätt är man en glidare så är man det fullt ut även om det innebär 5 uppkörningar - Keep up the good work :lol:lol:lol:D:D:D

Ja jag hoppas jag klarar mig.. Jag köpte appen mest för att jag trodde att det var frågor + "boken" i appen så man kunde läsa och prova frågor. Får väl se hur det går :)

Intrudern är faktiskt betydligt lättare i lågfartsmanövern måste jag säga.. Jag har så breda däck (280 baktill) så jag står nästan helt still utan problem med full sväng. Det som inte funkar dock är ju den enorma svängradien jag behöver så det blir nog körskolans honda hornet :) Jag lyckades hitta en skola som hyr ut hojen för 1000kr istället för 1800kr som de övriga skolorna i Skaraborg gjorde så nu djävlar! :) Klarar jag teorin på lördag bokar jag in uppkörning också. Dock behöver jag ordentligt bättre koll på lågfarten.. Min nya lärare tyckte att jag sög helt enkelt och sa "Romeo.. Det här är en motorcykel.. inte en sparkcykel".. Så jag får väl tro honom :) Och tack för påhejningen:)

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti