Quickshifter till R1 -10?

cv9040

Ducati
Gick med
19 Jun 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki GSX-R 1000 -17
Hej
Har kollat lite på olika Quick shifters till min R1 -10. Frågan är vilken som rekomenderas. Det finns ju lite olika. Tanken är attsloppa kapa i original elhärvan.
 
Jag kör cordona på min 12a funkar perfekt går att köra både raceväxlat och vanligt med samma brytare och behövs inte kapas något alls... Dessutom passar styrdonet perfekt under plåten mellan batteriet och kutsen bak !
 
Tackar. Kollade in HM Lite enligt länken. Halva priset på en vanlig HM quick shifter. Mågon som provat den senaste varianten?
 
Är det verkligen hela quickshiftern på länken? Eller bara brytaren? Är det bara brytaren måste man ju koppla in den i elsystemet och sedan aktivera qs funktionen med flashtune väl?
 
Nä det är komplett. Det enda du behöver är stag i rätt längd, mh har även växelspakar med inbyggd elektronik (se bifogad bild obs endast vissa mc märken). de är av typen plugg-in. Man tar i princip av kontakt stycket till 1ans cyl, pluggar in qs:n imellan och Wolla klart!

http://hmquickshifter.com/quickshifter-plus/

• HM Plus wiring looms are “plug in and go.” No need to splice or cut in any way and no complications with other ECU’s. Straight bolt on application and clean removal if the time or need ever comes.

hm-rsv4-lever-full-500x638.jpg
 
Last edited:
ok cordonan kopplar man ju mellan alla 4 tändspolar och kan ställa bryttid tryck o lite annat..
 
ja det är säkert samma , inget av dessa företag är glada för att "återuppfinna hjulet"
 
HM verkar vara enkla. Cordonan är den knepig att få till brytartiden på?

Nä, inte speciellt om man läser innantill de första gångerna.
Kör cordona på min men en del säger att HM är bättre och enklare att jobba med, cordona får du 2 enheter, huvudenheten och en liten du ställer brytvikten med, HM är allt i ett om jag fattat rätt.

Har inga problem med min och tjejens och har inte testat HM så jag har inget att jämföra med samtidigt som jag är nöjd så, jag kan ju inte avråda från cordona. :)
 
Jag kör 62ms och 11kg har jag för mig.. man kan säkert gå ner till 60ms men jag vill ligga lite på safesidan!
 
Japp monterade själv satte krysskablarna på 2an höger ifrån räknat pga att den hade bäst plats. Tog lite drygt 2 timmar att montera drog kablarna på vänster sida och satte displayen i utrymmet bakom batteriet och styrdonet under aluplåten mellan kutsen och batteriet "passade perfekt där" men man bör göra inställningen innan man sätter tillbaka den för det är knepigt att komma åt med plåten på plats även om det går..!
 
krysskablarna gör att styrdonet får + spänning men tändspolarna är oftast jordstyrda därför måste man vända på kablarna så styrdonet får + i rätt sladd o sen vänder man tillbaka till jord till spolen! Mao ska båda kryssen sitta på samma spole !
 
njae tror inte jag tog någon bild när jag monterade men det stod rätt utförligt i beskrivningen tyckte jag !
 
Ok, har ingen beskrivning, finns det möjlighet för dig att maila över den eller nåt?
Om du orkar eller har tid?
Vore jätte tacksam!.
Daniel
 
Jag kan se om jag kan få in den i datorn på någotvis annars får du ringa så kan jag förklara det är verkligen jätte enkelt !
 
Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Back
Top