Quick action throttle

Akesson

f.d Bandagsfreak
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
R1-01, no more
Provade hojen i helgen med mina nya prylar.
För dom som tycker att gashandtaget har för långt slag kan jag verkligen rekommendera en "Quick action throttle".
Grym skillnad jämfört med original, mycket lättare att mata på gas och känslan av rappare gassvar men känns ändå inte nervöst vid häftiga påslag.

Köpte min av Yoyodyne i USA för 1600SEK. Då ingår 3 olika slaglängder och samtliga vajrar. Relativt enkelt att montera också.
Finns säker billigare alternativ men detta känns top class!

Rekommenderas!!!!

Bifogat

• comando-gas-cpl-smontato.gif
    comando-gas-cpl-smontato.gif
    10.6 KB · Visningar: 586
Akesson skrev:
Provade hojen i helgen med mina nya prylar.
För dom som tycker att gashandtaget har för långt slag kan jag verkligen rekommendera en "Quick action throttle".
Grym skillnad jämfört med original, mycket lättare att mata på gas och känslan av rappare gassvar men känns ändå inte nervöst vid häftiga påslag.

Köpte min av Yoyodyne i USA för 1600SEK. Då ingår 3 olika slaglängder och samtliga vajrar. Relativt enkelt att montera också.
Finns säker billigare alternativ men detta känns top class!

Rekommenderas!!!!

Påminner mig om min svunna ungdom när man kunde inhandla ett "Snabbgashandtag till moped- för snabba, riviga starter" hos Hobbex........
:D :D :D

Re: Re: Quick action throttle

El Presidente skrev:
Påminner mig om min svunna ungdom när man kunde inhandla ett "Snabbgashandtag till moped- för snabba, riviga starter" hos Hobbex........

SAMMA HÄR :D :bow

Re: Re: Quick action throttle

El Presidente skrev:

Sånt testade jag oxå på moppen, jäklar vad den svarade på gasen efter det :D

Mobba nu inte mannen med snabbgashandtag, min polare som satte klassbästa tid i prostreet bike förra säsongen har snabbgas, och den cykeln har ändå över 300 hjulhästar :)

Jag har det svenska handtaget i aluminium....2 olika rullar medföljde och det gick på 198kr :tummenupp

Ni som har kört med snabbgas, hur är det med kontrollen?
Tappar man nåt i finliret?

Extremfallet är ju en gas med 1grad till max.
En sån gas kanske funkar rakt fram, men på Bogge vill inte jag ha den.

Och ni som köpt billigare (greven): VAR?

Tror tyvärr inte att det skulle fungera särskilt bra på spettan, den har ju sin berömda av och på effekt vid gas påslag.
Borde väll bli ännu värre med annat slag :confused:
Kanske efter det att man har fått tunat in den ordentligt med power commandern. :rolleyes:

greven skrev:
Jag har det svenska handtaget i aluminium....2 olika rullar medföljde och det gick på 198kr :tummenupp
Har du lust att snabbrecensera är jag intresserad.

Med mitt gashandtag är det ca 45 grader mellan tomgång och 250 hästar :D , det är bra för snabba och riviga starter. :D :D

H-Klint skrev:
Ni som har kört med snabbgas, hur är det med kontrollen?
Tappar man nåt i finliret?

Man får ju vara lite försiktigare när man gasar hårt men jag tycker det funkar lika bra som original med finliret(än så länge, har inte provat bankörning än, men vad jag hört är det på bana som det verkligen ska vara skillnad).
Främsta anledningen att jag köpte ett var att när jag matade på fullt kändes det som att handleden vreds ur led(har lite stelare handled efter vurpa).
Men som sagt, ni som inte provat ett och tycker ni har långt slag PROVA!!!
Som greven skrev finns det ju billigare alternativ också, lite mer prisvärt kanske :tummenupp

Nyheter
Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar