Queens nya platta

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Jag tillhör en av dem som var rejält hoppfull efter att ha hört Queen dra runt på arenorna med Paul Rodgers vid micken. I tider när Iron Maiden och Metallica anses vara de bästa liveakterna som finns så kändes det bra att det gamla gardet visade var skåpet skulle stå. Dessutom är Paul Rodgers helrätt vid fronten, så långt ifrån Freddie Mercury man kan komma, men ändå precis lika fulländad som sångare.

Nu har de ju spelat in en ny studioplatta, men det lilla jag hört låter inte precis imponerande. Paul Rodgers har i min bok aldrig varit en kompositör av yppersta rang, den biten skötte Kossoff och Fraser, Bad Company var, sina glänsande stunder till trots, aldrig i närheten av Free-tonårsundret från England, detta gör att man ställer sig frågande till Brian May och Roger Taylor, klarar de att skriva sån fantastisk musik som de skämde bort världen med under 70-talet, utan Freddie och John Deacon(världens kanske mest förbisedda basist)?

Eller man kanske ska höra hela plattan först, en skitlåt som Xelebrity sänker ju dock vilken kvalitetsprodukt som helst.....

*/ ?>
Nyheter
Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa