Quadlock eller tankväska?

hojdaniel

Medlem
Gick med
24 Mar 2022
Hoj
Honda CBR 650R
Tycker quad lock är svindyrt, har en sporthoj så vill det ska se vettigt ut, men finns de någon smidig tankväska som man faktiskt kan se GPS på hyffsat ergonomiskt eller är det en hållare på styret som gäller?

Bara för att jag nyss beställt ett quad lock mirror till min Tenere T7 säger jag quad lock.

Det ska vara smidigt enligt mig, ha den i väskan är bökigt kontra vrida av och på telefonen enkelt. Pricy men väl investerade kronor.

Bara för att jag nyss beställt ett quad lock mirror till min Tenere T7 säger jag quad lock.

Det ska vara smidigt enligt mig, ha den i väskan är bökigt kontra vrida av och på telefonen enkelt. Pricy men väl investerade kronor.
Låter som de blir en sån i slutändan, funderar även på trådlös laddning då jag har usb c på hojen.

Ska också fixa usb uttag i cigguttaget! :)

Läste att det finns risk för att kameran kan skaka sönder så se till att fixa en ”dämpare”. Inte riskfritt för det men jag kommer chansa då min telefon e gammal. :)

Ska också fixa usb uttag i cigguttaget! :)

Läste att det finns risk för att kameran kan skaka sönder så se till att fixa en ”dämpare”. Inte riskfritt för det men jag kommer chansa då min telefon e gammal. :)
Kommer köpa med vibratordämpning i så fall. Sen står det att deras USB lösning är vattendålig men ser ut som en dålig lösning. Så trådlös får de bli i så fall. Men dyrt som fasen, kanske köper den senare ananrs.

Blir det inte rätt nära 1000 spänn för ett kit med fäste, telefonhållare, trådlöst huvud och antiskak? Fraktfritt vid den summan direkt från <quadlock webshop nånstans i EU> om jag minns rätt. Tycker inte det är så dyrt jämfört med andra MC-tillbehör med tveksam nytta man glatt pungar ut mer för.

998:- för fäste skal
278:- för damper och att jag glömde den i första beställning.

allt inkl moms o frakt på agmshop

Beställer man inte som ett mongo som mig blir det fraktfritt och dampern ”gratis”

Kört quadlock på både gsxr1000 och xsr900 och kameran har överlevt med vibrationsdämparen. Har dock inte bestämt mig om jag vågar köra med det på tenere 700an då twinen vibrerar mycket mer. Vet folk med africa twin som autofokus pajat på direkt av vibrationerna

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Är ev inne på att fixa en billig android som kameran kan paja på och samtidigt kan man köra TET appen som inte finns till ajfån

Har en Tomtom GPS med hållare på styret.

Min kinesiska telefon överlevde att sitta i Quadlock på Ducati Scrambler några hundra mil. Det enda problemet var att limma fast fästet på baksidan av telefonen.

998:- för fäste skal
278:- för damper och att jag glömde den i första beställning.

allt inkl moms o frakt på agmshop

Beställer man inte som ett mongo som mig blir det fraktfritt och dampern ”gratis”
Jag har (inget nytt där iofs) lite dåligt minne. Eller var jag bara naiv? Jag testade samma beställning jag gjorde innan på Quadlocks EU-shop och landade på 180 juro.
1648791189362.png
10% rabatt på första beställningen, men ändå närmare 2000 än 1000 spänn. Det börjar väl närma sig slip-on-territorium då kanske. Trots detta känns det riktigt prisvärt för mig iaf, det funkar skitbra. (Åtminstone när man väl hittat knappen som slår på laddaren de gömt på undersidan.)

Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti