Qingqi 125cc knackningar i motorn

stam59

Ny medlem
Gick med
17 May 2006
Hoj
Qingqin 125cc sport
Hej.
jag undrar om det är någon som har haft knackningar i motorn på sin kinahoj, den har gått 60 mil nu och i början så trodde jag att det skulle bli bättre när den fått några mil på sej, men det är ingen skillnad än så länge, har provat oktanboster och kör på 98 oktan, vad kan det vara ,en kannring eller ???
Man kan höra knakningen när man ger lite gas eller när den är under belastning. låter som den spikar när man har för lågt oktan. :confused:

Last edited:
stam59 skrev:
2173228 Hej.
jag undrar om det är någon som har haft knackningar i motorn på sin kinahoj, den har gått 60 mil nu och i början så trodde jag att det skulle bli bättre när den fått några mil på sej, men det är ingen skillnad än så länge, har provat oktanboster och kör på 98 oktan, vad kan det vara ,en kannring eller ???
Man kan höra knakningen när man ger lite gas eller när den är under belastning. låter som den spikar när man har för lågt oktan. :confused:

är det knackningar då? polarens kinamoppe lät lite som att den knackade vid vissa varv, när man plockade av toppen så kunde man se konstiga märken i kolven och toppen, närkontakt... kineserna har ju inte samma mått av precision på dom där grejerna som andra, så du kan ju ha nåt liknande. isåfall prova med aningen tjockare packning till toppen.

Nyheter
Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!