Pysslat om min Husky lite...

mr_rockster

www.jsfoto.com
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Superduke och Nikon
.. Ska bara tvätta den också. Snart är den Ready to race...

1. Mitt nya uppsamlingskärl. Såg liknande i motardforumet och fixade till det.

2. Tagit bort värmeskyddet för krökarna...

3. 44 kuggars bakdrev. Nu går den FOOORT (17 drev fram...). Kapat kedjan med.

4 och 5. Satt på gul bakgrundsfärg för siffrorna. Ska tydligen vara så enl reglementet....

Bifogat

• uppsamling.jpg
    uppsamling.jpg
    68.8 KB · Visningar: 215
  • pipa.jpg
    pipa.jpg
    78.6 KB · Visningar: 171
  • bakdrev.jpg
    bakdrev.jpg
    88 KB · Visningar: 140
  • hplast.jpg
    hplast.jpg
    63.5 KB · Visningar: 117
  • vplast.jpg
    vplast.jpg
    60.4 KB · Visningar: 109
Satte på en Sigma 800 (cykeldator) också. Fick förlänga kabeln lite..

1: Datorn

2 & 3: Hur det ser ut. En bockat plåtbete som e fastsatt med buntband i gaffelbensskyddet och sedan e givaren fastsatt med buntband i plåtbeten.. Grejjen på magneten som ska i ekrarna e uppborrad för att passa "tjockare" ekrar och sedan lite superlim på med.. ;)

4: Får ha ordning på kablen med så den inte åker in i hjulet.

- Johan

Bifogat

• sigmadator.jpg
    sigmadator.jpg
    50.5 KB · Visningar: 116
  • sigmaytter.jpg
    sigmaytter.jpg
    58.6 KB · Visningar: 129
  • sigmainner.jpg
    sigmainner.jpg
    48.9 KB · Visningar: 106
  • sigmakabel.jpg
    sigmakabel.jpg
    68.3 KB · Visningar: 113
Vad har du använt för nipplar till uppsamlingskärlet? ...eller har du bara borrat hål & stoppat ner slangarna?
Ska montera ett likadant men har inte hittat ngt lämpligt

Ser bra ut i övrigt!

BTW så fick jag oxå uppfattningen om att de va gul bakgrund som gäller. Men nyligen hittade jag följande info på supermotard.se:

"7.2
Tre nummerplåtar, en på vardera sidan samt EN framtill ska finnas. Valfri bottenfärg med vedertagen
färgkombination
på siffror."

Ngn som vet vad som gäller?

Inga nipplar till kärlet. Bara borrat hål och stoppat ner slangarna. Men det e riktigt tight...

Aha!... vanfri färg... isf blir det till att plocka bort det gula och sedan sätta dit cromesiffror. Men kanske säkrast att ha det såhär till första tävlingen iaf. Förra året så körde iofs många med annat än gult/svart...

- Johan

Chris Husky skrev:
Vad har du använt för nipplar till uppsamlingskärlet? ...eller har du bara borrat hål & stoppat ner slangarna?
Ska montera ett likadant men har inte hittat ngt lämpligt

Ser bra ut i övrigt!

BTW så fick jag oxå uppfattningen om att de va gul bakgrund som gäller. Men nyligen hittade jag följande info på supermotard.se:

"7.2
Tre nummerplåtar, en på vardera sidan samt EN framtill ska finnas. Valfri bottenfärg med vedertagen
färgkombination
på siffror."

Vilken slang är det du satt på nipplen som sitter på kärlet från början? ...från kylaren eller? Kan ju inte vara bra att sätta någon från fuggen eller tanken där ifall man skulle fylla upp kärlet.
En sak till jag inte fattar är varför korken ser ut som den gör. Trodde först inte den skulle hålla tätt, men det verkar den göra.

Edit: Hur har du gjort med slangen från ventilkåpan? ...måste inte den ner till kärlet oxå?

Last edited:
Där har jag satt soppaslangen... det var den grövsta av de... Min kork håller tätt...

Slangen från ventilkåpan? Aldrig sett ens ;)

- Johan

Chris Husky skrev:
Vilken slang är det du satt på nipplen som sitter på kärlet från början? ...från kylaren eller? Kan ju inte vara bra att sätta någon från fuggen eller tanken där ifall man skulle fylla upp kärlet.
En sak till jag inte fattar är varför korken ser ut som den gör. Trodde först inte den skulle hålla tätt, men det verkar den göra.

Edit: Hur har du gjort med slangen från ventilkåpan? ...måste inte den ner till kärlet oxå?

mr_rockster skrev:
Där har jag satt soppaslangen... det var den grövsta av de... Min kork håller tätt...

Slangen från ventilkåpan? Aldrig sett ens ;)

- Johan

En tanke kan vara att korken även fungerar som ventilation, men det verkar ju inte som historiens smartaste eller säkraste lösning isf. Får kika lite mer på det ikväll.

Ventilkåpan för insugsventilerna. Där sitter väl en slang som leder upp till en liten "låda" och vidare från den någonstans (för mig ut i det fria, men till ramen på andra modeller tror jag). Sen det inte ut likadant på RR?

Chris Husky skrev:
En tanke kan vara att korken även fungerar som ventilation, men det verkar ju inte som historiens smartaste eller säkraste lösning isf. Får kika lite mer på det ikväll.

Ventilkåpan för insugsventilerna. Där sitter väl en slang som leder upp till en liten "låda" och vidare från den någonstans (för mig ut i det fria, men till ramen på andra modeller tror jag). Sen det inte ut likadant på RR?
Jag tror inte det e så på min. Inte vad jag minns iaf..

Chris Husky skrev:

"7.2
färgkombination
på siffror."

Japp! Helt fel på supermotard.se tyärr. Jag hade gärna sett att gult på svart varit ok men men...

Saxat ut reglementet på SSMK's hemsida:
SMWG-1.9.3 Tävlingsmotorcykelns beskaffenhet.

Följande detaljer skall finnas på tävlingsmotorcykeln:

- Tävlings nummer tillika startnummer, Gul bakgrund med svarta siffror, fram och på höger samt vänster sida.
Men som sägs var det lite si och så med det förra året. Om den gode Martin Holm är på fel humör så kommer INGEN komma ut på nån bana med fel färger. Jag skulle gissa att ev klarar man sig med gult på svart eftersom det är rätt färger fat inverterade och det "lyser" inte fel lika mkt som blått på rött eller krom på svart. Kan vara dumt att utmana ödet...

Last edited:
Supermoto skrev:
Japp! Helt fel på supermotard.se tyärr. Jag hade gärna sett att gult på svart varit ok men men...

Saxat ut reglementet på SSMK's hemsida:

Men som sägs var det lite si och så med det förra året. Om den gode Martin Holm är på fel humör så kommer INGEN komma ut på nån bana med fel färger. Jag skulle gissa att ev klarar man sig med gult på svart eftersom det är rätt färger fat inverterade och det "lyser" inte fel lika mkt som blått på rött eller krom på svart. Kan vara dumt att utmana ödet...

Enligt SSMK skulle de reglemente jag lagt upp på supermotard.se vara rätt 2003. :rolleyes: Och jag har inte hunnit ragga tag i senaste uppdatering. :rolleyes:

mr_rockster skrev:
.. Ska bara tvätta den också. Snart är den Ready to race...

1. Mitt nya uppsamlingskärl. Såg liknande i motardforumet och fixade till det.

2. Tagit bort värmeskyddet för krökarna...

3. 44 kuggars bakdrev. Nu går den FOOORT (17 drev fram...). Kapat kedjan med.

4 och 5. Satt på gul bakgrundsfärg för siffrorna. Ska tydligen vara så enl reglementet....

Visst e det en underbar hoj, men varför kunde inte husqvarna plasera orginalkärlet bättre!!!

Cybernisse skrev:
Visst e det en underbar hoj, men varför kunde inte husqvarna plasera orginalkärlet bättre!!!
Ska jag vara ärlig så tror jag inte att det är tänkt som uppsamlingskärl egentligen. Kan tänka mig att det är ... något helt annat ;). men vad vet jag...

Kan vi inte få se en bild på hela hojen?
ivfsh snygg.

Nyheter
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...