punktering

floodi

Sporthojsnörd
Gick med
13 Feb 2005
earth , europe , sweden , southsweden , Kalmar , S
Hoj
gul 03á
Har köpt nytt bakdäck , har kört ca 15 - 20 mil på det , idag så var jag ute
och körde långt ute i skogen roliga småvägar osv , rätt som det va så va däcket tomt det hade blivit punktering givetvis , körde i ca 70 blås bara som tur va
så jag klarade mig , men iallafall kan jag åka in till dom jag köpt däcket av och kräva ett nytt eller va fan ska jag göra , det ska för helvete inte pajja efter
max 20 mil ! nån som varit med om liknande?

lite lagom pisst nu :4skrika

floodi skrev:
Har köpt nytt bakdäck , har kört ca 15 - 20 mil på det , idag så var jag ute
och körde långt ute i skogen roliga småvägar osv , rätt som det va så va däcket tomt det hade blivit punktering givetvis , körde i ca 70 blås bara som tur va
så jag klarade mig , men iallafall kan jag åka in till dom jag köpt däcket av och kräva ett nytt eller va fan ska jag göra , det ska för helvete inte pajja efter
max 20 mil ! nån som varit med om liknande?

lite lagom pisst nu :4skrika

d beror ju på ur punkteringen har gått till, har du kört över en spik så spelar d ju ingen roll hur nytt däcket är...

Nytt däck pga av punka lär du inte få om det inte är ett rent farikationsfel eller felaktigt monterat men tom det är svårt att påvisa.

Punka får man ganska ofta i skogen så mitt tips är att det bara är att fix det, det är inte så krångligt eller dyrt.

Daniel

ypvs skrev:
Nytt däck pga av punka lär du inte få om det inte är ett rent farikationsfel eller felaktigt monterat men tom det är svårt att påvisa.

Punka får man ganska ofta i skogen så mitt tips är att det bara är att fix det, det är inte så krångligt eller dyrt.

Daniel

sant så sant ....

Grejjen är , har kikat på det nu och det läcker kring ventilen , ska det inte sitta
nått gummi som tätar runt fälg och själva luftnippeln?läcker ändå även att jag drog åt muttern lite runt ventilen. kanske funkar med lite silicon.

floodi skrev:
sant så sant ....

Grejjen är , har kikat på det nu och det läcker kring ventilen , ska det inte sitta
nått gummi som tätar runt fälg och själva luftnippeln?läcker ändå även att jag drog åt muttern lite runt ventilen. kanske funkar med lite silicon.

Pyser där gär det alltid om du har punka. Slangen läcker ut luft och den luften tar sig lättast ut vid ventilen. Ekrarna tätar ganska bra mot fälgen.

Daniel

Nytt bakdäck ja... men hur var det med slangen ? Var den också ny ? Inte ovanligt att de nöts sönder mot fälgkanten t.ex.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman