Punka (/¤&(&%#/(£$$

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Hojen har varit lite vinglig de sista dagarna pga lågt lufttryck. Har inte orkat fixa det. Idag när jag höll på att skruva med en annan grej hittade jag en halv skruv i bakdäcket. Lika bra att plocka ut den.

PFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFT

Fan. Skulle låtit den sitta. Hojen ska in på service denna vecka. Hade iaf kunnat köra långsamt i 2 km med skruven där. Att man skall vara så förbannat klåfingrig.

Aja. Kom på den lysande iden att använda min dyra pluggsats för att tillfälligt fixa däcket så att jag kan köra till verkstan. Pluggarna är små "ringar" av gummi som man tillsammans med vulkmedel pressar ner i hålet mha nåt som liknar en virknål. Aja. Första pluggen går av innan den kommit ner i hålet. Andra också. Sista pluggen då? Jajamensan. Den går också sönder. Trots att jag gjorde enligt alla konstens regler.

MAN BLIR FÖRBANNAD!

Var i Sthlm kan man köpa fler plugg? Så centralt som möjligt bitte.
Clas Olsson hade inga.

Testa att skruva dit en ny skruv:tummenupp

Förhoppningsvis så borde kunna köra långsamt 2 km utan problem:gnissla

Men nu kanske hålet är för stort efter lagningsförsöket:va

Ta med och plugga på närmsta däckfirma? Eller du kanske inte har tillgång till bil och lyfta-hoj-skruva-av-fälg? Då skulle jag ändå rekommendera en däcksfirma. :)

Har du provat att............

Yes. Man borrar för att göra hålet större så att man får i pluggen. Vilket jag iofs inte fick.

Testa att skruva dit en ny skruv:tummenupp

Förhoppningsvis så borde kunna köra långsamt 2 km utan problem:gnissla

Men nu kanske hålet är för stort efter lagningsförsöket:va

Exakt. Nu har jag ju vidgat hålet för att få i pluggen. Att skruva i en 4 mm skruv är nog ingen bra idé.

Ta med och plugga på närmsta däckfirma? Eller du kanske inte har tillgång till bil och lyfta-hoj-skruva-av-fälg? Då skulle jag ändå rekommendera en däcksfirma. :)

Hade ju tänkt slippa plocka av skiten just för att det är så bökigt. Ingen bil och inget bra ställe att stå och greja på. Känns inget vidare att ha hojen stående centralt i Sthlm på centralstödet utan bakhjul heller.

Kikade efter nån däckfirma i närheten, men det är nästan en kilometer till närmaste. Kan man kanske köra på platt däck sakta sakta om jag ändå skall skrota däcket? Risken är att man pajar fälgen på köpet.

FAN.

Biltema säljer tom en bok för MC-styling, men inte fan har de en enkel pluggsats.......

Last edited:
En liten fundering... ta en gammal cykelslang och klipp till en liten bit&rulla till en cylinderform+lim?

En liten fundering... ta en gammal cykelslang och klipp till en liten bit&rulla till en cylinderform+lim?

Hmmm. Kanske

Nu hittade jag iaf en Däckonline-butik härborta, kanske 500 meter bort.
Så långt kan man iaf leda hojen. Borde ju kunna funka. Får väl bli att rulla bort dit imorrn.

Punkasprej på biltema då? Annars kan du köra fort som fan till mc däcknisse, ju fortare man kör destu bättre känns det med sumpigt däck! Jag har provat 200+ ofrivilligt. Centrifugalkraften drar ut det!

känns lite farligt att laga mc däck, skruva av fälgen och ta med dig däck å fälg till en gummifirma som lägger på ett nytt däck åt dig, varför hålla på att ful laga däck??? blir nog inte kul om du får punka i hög hastighet när din plugg släpper. :näsblod

om det bara är ett litet hål kan man ta en riktigt grov synål, ett gummiband och lite sån där vulkmassa/gummilim/vaduvill. klipp sönder gummibandet, trä det dubbelt på nålen, kleta ner med klicter, kör in det med bakändan först i däcket (inte hela vägen in, bara så att nålsögat kommer nån centimeter innanför däcket), dra ut så att nålsögat precis kommer utanför däcket och skär av. låt härda och pumpa sen upp skiten:) höll över 300 mil på min förra hoj...

Låna/hyr en släpkärra. Be dom byta däck samtidigt som du servar den.

Yes. Man borrar för att göra hålet större så att man får i pluggen. Vilket jag iofs inte fick.

Exakt. Nu har jag ju vidgat hålet för att få i pluggen. Att skruva i en 4 mm skruv är nog ingen bra idé.

Hade ju tänkt slippa plocka av skiten just för att det är så bökigt. Ingen bil och inget bra ställe att stå och greja på. Känns inget vidare att ha hojen stående centralt i Sthlm på centralstödet utan bakhjul heller.

Kikade efter nån däckfirma i närheten, men det är nästan en kilometer till närmaste. Kan man kanske köra på platt däck sakta sakta om jag ändå skall skrota däcket? Risken är att man pajar fälgen på köpet.

FAN.

Biltema säljer tom en bok för MC-styling, men inte fan har de en enkel pluggsats.......

Finns även på JULA http://www.jula.se/e-Sales/esa/default.jsp
Reparationssats för stålradialdäck

(Artnr:600209) 199:-

Låna/hyr en släpkärra. Be dom byta däck samtidigt som du servar den.

Och hänga på den bakom 125:an. Eller menar du att jag ska dra den :tungan

om det bara är ett litet hål kan man ta en riktigt grov synål, ett gummiband och lite sån där vulkmassa/gummilim/vaduvill. klipp sönder gummibandet, trä det dubbelt på nålen, kleta ner med klicter, kör in det med bakändan först i däcket (inte hela vägen in, bara så att nålsögat kommer nån centimeter innanför däcket), dra ut så att nålsögat precis kommer utanför däcket och skär av. låt härda och pumpa sen upp skiten:) höll över 300 mil på min förra hoj...

Hålet är ca 4 mm i diameter..........
Kanske skulle man kunna pula i lite gummi och pumpa däcket halvlöst och köra 2 km... Har lagt ner det där för ikväll. Får försöka hitta en lösning på det imorrn. Vi får väl se om däckfirman härintill är villiga att trycka i en primitiv plugg. Eller så får jag vigga upp ett släp på nåt vis.

Det är fan att allt sånt här händer när man är som pankast.

Last edited:
Hålet är ca 4 mm i diameter..........
Kanske skulle man kunna pula i lite gummi och pumpa däcket halvlöst och köra 2 km... Har lagt ner det där för ikväll. Får försöka hitta en lösning på det imorrn. Vi får väl se om däckfirman härintill är villiga att trycka i en primitiv plugg. Eller så får jag vigga upp ett släp på nåt vis.

Det är fan att allt sånt här händer när man är som pankast.

hmm... kanske är lite väl stort ja... kanske kan köra fyrfaldigt vikt gummiband? då får du ju åtta gummisnoddars tjocklek när du väl dragit ut den igen... kanske kan fylla ut ett 4mm hål? annars kan du säkert köra på punkat däck också om det nu bara handlar om 2 km, jag körde ca 15 (läskigare har jag nog aldrig kört, fyfan vad det slirade fram och tillbaka:skrämd) på helplatt när jag fick punka i västerås... bakdäcket klarade sig, så i med ny slang och sen var jag på väg igen!:yoparty

Men du, är du stockholmare eller? :tungan

En kilometer tar ~10 min att gå om man tar det hyfsat lugnt. Ring till firman och be att få köpa en plugg eller hel pluggsats. Gå sedan och hämta den. :)

Men du, är du stockholmare eller? :tungan

En kilometer tar ~10 min att gå om man tar det hyfsat lugnt. Ring till firman och be att få köpa en plugg eller hel pluggsats. Gå sedan och hämta den. :)

Ja, jag är såndärna stockholmare. Ska faktiskt traska dit imorrn och se om de har en pluggsats. Har de inte det så rulalr jag dit den så får de plugga där. Kan de inte det så får de lägga på ett gammalt däck som jag har. Vill de inte det så får jag väl köpa ett nytt av dom. Det är skönt med valmöjligheter! :tummenupp

*/ ?>
Nyheter
Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage