Pungtering

Stefan

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Blå Kronan med dubbla pakethållare
I måndags la jag på nya sulor på cykeln och i torsdags lyckades jag köra in en spikj***el i bakdäcket.
Nu är frågan: Vågar man laga pungteringen och köra som vanligt eller är det bara att hosta upp 1500 för ett nytt bakdäck.

Att få en PUNG-tering måste gjort jävligt ont!!! :D (f´låt, kunde inte låta bli...)

"pungtering" :rofl

jaja hursomhelst har du väl inget att förlora på att testa med en lagning. jag fick tom det gratis av min lokala däckhandlare när jag råkade ut för en liknande grejj. Jag har för mig att det höll för mig.

Om däck killen vet vad han gör så kan han laga det utan risk för att det läcker.

Har i nästan alla mina däck kört någon gång med plugg. För Murphys lag säger att man får punka när man har nytt däck på.

Jag fick också en spik i mitt nuvarande bakdäck när det nästan var nytt. Jag lagade det hos en däckfirma för några tior. 500 mil och några toppningar senare så håller det fortfarande.

Inga problem!

Hållet lagas inifrån med en vulkad kattkuk. Och däcket är som nytt igen, själva lagningen ska du du inte betala mer än 150:- för, exkl. av/påmontering.

Att någon skulle reagera var ju oundvikligt... att just du gjorde det, ja, inte är det osannolikt, haha...

/B
exiteme skrev:
Att få en PUNG-tering måste gjort jävligt ont!!! :D (f´låt, kunde inte låta bli...)

Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!